Média

Új főszerkesztő a Médiapiac élén

Médiapiac
Médiapiac

A Magyar Nemzettől nemrég távozó M. László Ferenc lesz az Observer által idén januárban felvásárolt Médiapiac című szaklap főszerkesztője.

Magyar Nemzet (Kiemelt fotó: Berecz Valter/24.hu)
Távozik a Magyar Nemzettől az ország egyik vezető politikai újságírója
Tizennégy év után a politikai újságírást is abbahagyhatja M. László Ferenc – tudta meg a 24.hu.

A kinevezése szeptember elsejétől hatályos és a kapcsolódó mediapiac.com portálra is vonatkozik.

A több mint tizenhárom éves múlttal, komoly hagyományokkal bíró Médiapiac alapító-főszerkesztője, Szakács László (egyben a kiadó volt tulajdonosa) sem távolodik el teljesen a laptól. A kiadó jelezte, továbbra is számít szakmai tanácsaira és változatlanul fontos szerepet visz a Médiapiac konferenciáinak szervezésében. Úgy tudjuk, Szakács emellett viszi tovább a Bor és Piac című lapot, melynek a Grabowski Digital Kft.-n keresztül a tulajdonosa maradt.

A Médiapiac kiadási jogait átvevő,, nemrég újonnan létrehozott Médiapiac Kft.-t tulajdonló Observer Budapest azzal indokolta M. László Ferenc kinevezését, hogy az része annak annak a megújulási folyamatnak, ami idén kezdődött, miután az Observer Budapest megvásárolta a szaklap kiadási és konferenciaszervezési jogát. A kiadó célja az átalakuló hazai és nemzetközi médiavilág vonzó fórumává tenni a Médiapiac felületeit, értékes és praktikus szakmai tartalmakkal frissíteni a független médiumot – írják.

M. László Ferenc
M. László Ferenc

A Médiapiac új főszerkesztője korábban öt évig volt a Magyar Narancs, majd 2010 és 2015 között a HVG-csoport munkatársa. Részese volt a hvg.hu 2011-ben kezdődött megújításának, egy ideig a hírportál Itthon rovatának volt rovatvezető-helyettese. A hvg.hu az átalakulást követően közel megháromszorozta a látogatói számát. 2015 őszén a Népszabadság megújításán dolgozó Murányi András főszerkesztő hívására igazolt az országos napilaphoz, itt dolgozott az újság 2016. októberi bezárásáig. Ezt követően a Hír TV és a Magyar Nemzet munkatársa volt, de jelentek meg írásai a Libérationban, a Kreatívban, a Vasárnapi Hírekben is. Az elmúlt években rendszeresen publikált médiapiaci elemzéseket, egyik „krónikása” volt a piacot jelentős mértékben átalakító tulajdonosváltásoknak. Januárban pedig részt vett egy, az MTA által támogatott kutatásban is, amely a hazai print és online média viszonyának történetét vizsgálta. Két alkalommal, 2006-ban és 2013-ban Minőségi Újságírásért-díjban részesült – idézik fel a közleményben.

A Médiapiac magazint saját közlése alapján 3500 példányban terjesztik, míg a Mediapiac.com oldalt havonta átlagosan 60 ezer egyedi látogató keresi fel, napi hírlevelét 2600 címzett kapja. Ezenfelül a Médiapiac évente két nagy konferenciát szervez: a mintegy 400 főt vonzó tavaszi Médiapiac a média és a marketingkommunikáció aktuális trendjeit foglalja össze. Ősszel a 300 fős Digitália elsősorban a technológiai fejlődésnek a kommunikációs szektorra gyakorolt hatásával és az új lehetőségek hatékony kihasználásával foglalkozik.

A januárban bejelentett új tulajdonos, az Observer médiafigyeléssel foglalkozik.

Ma derült ki az is, hogy nem tér vissza a hvg.hu élére a volt főszerkesztő, Neizer Anita.

Neizer Anita, a hvg.hu távozó főszerkesztője
Nem tér vissza a hvg.hu élére Neizer Anita
A korábban főszerkesztőként dolgozó Neizer a kiadótól is távozik, új kihívásokat keresve - tudta meg a 24.hu.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik