Média

Történelmi fordulat a Twitternél

twitter
twitter

Története során először nyereséget termelt a Twitter a tavalyi negyedik negyedévben. Ugyanakkor a szolgáltatás felhasználóinak száma kevesebb lett a vártnál.

A befektetőket összezavarta, hogy a Twitter korábban képtelen volt nyereséget felmutatni, jóllehet a médiában mindenhol felbukkan és nagy népszerűségnek örvend a híres emberek, sportolók és politikusok körében. A Twitter tavaly októberben jelezte, hogy áttörés várható a költségek csökkentésének köszönhetően.

A csütörtökön közzétett adatok szerint a San Franciscó-i székhelyű vállalat bevételei éves összehasonlításban 2 százalékkal, 731,6 millió dollárra emelkedtek 2017 utolsó negyedévében. A nyereség 91,07 millió dollár, részvényenként 12 cent volt, szemben az egy évvel korábbi 167,1 millió dolláros, részvényenként 23 centes veszteséggel. Az egy részvényre jutó hígított nyereség 19 centre rúgott tavaly október-decemberben, míg elemzők 14 centet vártak.

A tavalyi egész évben a Twitter bevétele 2,4 milliárd dollár volt, 3 százalékkal csökkent az előző évhez képest, míg a veszteség a 2016-ban elkönyvelt 456,87 millió dollár kevesebb mint negyedére, 108 millió dollárra csökkent – írja az MTI.

A Twitter felhasználóinak száma éves szinten 4 százalékkal növekedett a tavalyi negyedik negyedévben, 330 millió aktív felhasználója volt, kevesebb az elemzők által várt 332,5 milliónál. Az előző negyedévhez képest stagnált a felhasználók száma, miközben a Twitter hamis fiókok tízezreit törölte. A felhasználók számát azért követik nagy figyelemmel a befektetők, mert a jövőbeni potenciális reklámbevételek fokmérőjének tekintik.

A 2006-ban alapított vállalat részvényeit 2013-ban vezették be a New York-i tőzsdére. Szerdán 24,52 dolláron zárt, az utóbbi 52 hét során pedig a 14,12 és 27,33 dolláros sávban mozgott az árfolyam. Csütörtökön a tőzsdenyitás előtt másfél órával 19,30 százalékos nyereségben, 32,11 dolláron forgott a részvény az elektronikus kereskedésben – áll az MTI tudósításában.

Nagyon bejött a New York Timesnak, ami a Politisnak nem
A New York Times tavalyi 1,7 milliárd dollárnyi bevételének több mint 60 százaléka származott előfizetésekből, és azon belül egyre nagyobb a digitális előfizetésből származó summa.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik