Média

Nagyon bejött a New York Timesnak, ami a Politisnak nem

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 02. 09. 16:15

Korábban a témában:

Miközben idehaza az előfizetésen alapuló internetes tartalomszolgáltatás elindításával kapcsolatos kísérlet, a Politis kezdeményezése sikertelenül ért véget, a The New York Times kiadójának tegnap publikált üzleti eredményei azt mutatják, az amerikai lap olvasói egyre inkább hajlanak rá, hogy fizessenek a tartalomért.

Dudás Gergely: Nem Simicska lesz a sajtó megmentője
Az Index volt főszerkesztője a Politis-kampány besüléséről, Simicska Lajosról és Spéder Zoltánról is nyilatkozott a 24.hu-nak.

A The New York Times Company csak az elmúlt negyedévben 157 ezer emberrel tudta növelni a digitális előfizetőinek táborát. Ez segítette hozzá a céget ahhoz, hogy teljes éves, 1,7 milliárd dollárnyi bevételének 60 százaléka, több mint 1 milliárd dollár valamilyen olvasói előfizetésből származzon. A vállalatnak összesen már 2,6 millió digitális előfizetője van, de ebben nem csak a hír-, hanem a gasztro- és keresztrejtvény szolgáltatásból érkező bevételek is benne vannak. Éves szinten a digitális előfizetésekből származó bevétel 46 százalékkal növekedett tavaly, és meghaladta a 340 millió dollárt. Az utolsó negyedévben mért 51 százalékos növekedésnek köszönhetően 96 millió dollár digitális előfizetési bevételük volt.

Mark Thompson, a cég ügyvezetője is elégedetten nyilatkozott tegnap a digitális stratégiájuk sikerét alátámasztó számok láttán. Beszámolt arról is, hogy a digitális reklámbevételeik is szépen növekedtek: e téren 14 százalékos növekedést értek el éves szinten, és ennek nagyságrendje elérte a 238 millió dollárt. A digitális reklámbevétel a cég teljes reklámbevételének 46 százalékát tette ki. A reklámokkal együtt így a vállalat összesen 600 millió dollár digitális bevételre tett szert. Azonban ezen a ponton nem állnak meg, a cég terve 2020-ra az, hogy évente 800 millió dollár bevételük legyen a digitális területből.

A The New York Times digitális előfizetéses modelljének sikerét illetően persze nem árt figyelembe venni, hogy eleve jóval nagyobb az amerikai piac, mint a magyar, ráadásul a magasabb életszínvonalnak köszönhetően tartalomért is könnyebb fizetséget kérni. És akkor még ott van az is, hogy a lap tartalmai világnyelven (angolul) jelennek meg, így valójában a világpiacot, azon keresztül pedig sokkal több potenciális előfizetőt érhetnek el.

A New York Timesban közölt adatok alapján egyébként a nyomtatott lapjuk kapcsán a kiadó kihívásokkal néz szembe, a print reklámbevételük 14 százalékot csökkent és így 320 millió dollár lett. A cég teljes, a digitális és a nyomtatott lapra is vonatkozó reklámbevétele így 4 százalékos csökkenéssel 559 millió dollár lett.

Az amerikai lap egyébként 2011-ben tette fizetőssé internetes tartalomszolgáltatását.

twitter
Történelmi fordulat a Twitternél
Hosszú idő után és történetében először nyereségessé vált a közösségi szolgáltatást működtető Twitter cég.
vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Reka Bucsi speaks to the audience after being awarded the Audi Short Film Award during the awards ceremony of the 68th edition of the Berlinale film festival on February 24, 2018 in Berlin. / AFP PHOTO / Tobias SCHWARZ
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.