Média
Andy Vajna (középen), Habony Árpád (balra) és Havasi Bertalan (jobbra) társaságában

Andy Vajna legyűrte a Kossuth Rádiót

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 01. 23. 14:47

Korábban a témában:

Andy Vajna kormánybiztos Rádió 1 hálózata hallgatottabb mint az állami Kossuth Rádió – derül ki a legújabb, 2017. október-decemberi időszakra vonatkozó rádiós mérésből. Ez annak is köszönhető, hogy Vajna rádiója már 30-nál is több helyi rádiós frekvencián érhető el.

Ez alapján országos szinten a 15 éves vagy idősebb lakosság körében ugyan az egyik állami rádió, a Petőfi Rádió vezetett 1,8 milliós hallgatótáborával a rádiók versenyében, de őt már nem az állami Kossuth Rádió, hanem a Rádió 1 követte 1,3 milliós közönségtáborral. A Kossuthnak körülbelül 100 ezer hallgatóval volt kevesebb mint a kormánybiztosnak: 1,2 milliós közönségtábort mért a közmédia ezen csatornájának a TNS Hoffmann-Mediameter konzorcium.

A Simicska Lajos érdekeltségében lévő Music FM közönsége 670 ezres volt, míg a Radu Morar román üzletember tulajdonában lévő Tematic Media Groupjához tartozó Sláger FM országosan 617 ezres hallgatótáborral rendelkezett a mérés szerint. A félmilliós hallgatótábor közelében az ugyancsak állami Dankó Rádió volt országosan (445 ezer fő). A Rádió Rockot 216 ezren, a Klubrádiót 214 ezren hallgatták egy átlagos napon; a Bartók Rádió pedig 152 ezer hallgatót ért el naponta. A Magyar Katolikus Rádió hallgatottsága 122 ezres, a Lánchíd Rádió tábora pedig 65 ezres volt.

 

Az országos rádióhallgatottsági adatok 2017. október és 2017. decemberi időszakra
Az országos rádióhallgatottsági adatok 2017. október és 2017. decemberi időszakra

Budapesten Vajna hálózata szintén második

A fővárosban, az átlagos napi hallgatószám tekintetében is második helyen végzett a Rádió 1, melynek 227 ezer hallgatót mért a konzorcium. A piacvezető a budapestiek körében 246 ezer fős táborral a Sláger FM lett. Harmadik helyen áll a Petőfi Rádió  Budapesten, 204 ezer hallgatóval, majd a sorban a Music FM következik 169 ezer fővel. A Kossuth Rádiónak 155 ezer fős volt az elérése, a Klubrádiót 141 ezren hallgatták. A Rádió Rock napi hallgatótábora 88 ezer fős volt. Negyvenezer körüli hallgatóval a Bartók Rádió (45 ezer), az InfoRádió (45 ezer) és a Dankó Rádió (36 ezer) rendelkezett. A Klasszik Rádió hallgatósága 33 ezres, a Jazzy Rádióé 32 ezres. A Magyar Katolikus Rádiót 22 ezren, a Lánchíd Rádiót pedig 15 ezren hallgatták a fővárosban 2017 végén.

A budapesti rádióhallgatottság alakulása 2017. október és december között
A budapesti rádióhallgatottság alakulása 2017. október és december között

Vajna országosan és Budapesten is tovább előzhet

A Rádió 1 egyébként a következő időszakban várhatóan tovább tud majd erősíteni, így akár a Petőfi Rádiót is kiütheti országosan, köszönhetően például a legújabb, szolnoki kereskedelmi rádiós frekvenciának.

Budapest, 2016. augusztus 8.
Andy Vajna, az InterCom Zrt. elnöke, a filmipar fejlesztésért felelős kormánybiztos a Pappa Pia címmel készülő zenés romantikus film forgatásán a fővárosi Gubacsi hídnál 2016. augusztus 8-án.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Szolnokot is behúzta Andy Vajna rádiója
A kormánybiztos ügyvédjeinek cége, az LB Rádió szolnoki kereskedelmi rádiós frekvenciát kap a Médiatanácstól, mely eheti ülésén ezenkívül öt évre megújította a Magyar Katolikus Rádió műsorszolgáltatási jogosultságát.

Budapesten a Sláger FM pozíciói kerültek veszélybe, miután a Rádió Q helyén elindult a Retro Rádió, mely olyannyira közel áll Andy Vajnához, hogy ugyanott készülnek műsorai, mint a Rádió 1-nek, műsorait a Rádió 1 programigazgatójának cége készíti, és reklámjait is ugyanaz a cég értékesíti, mint Vajna rádióját. Az ingyenes frekvencián sugárzó Retro Rádió hallgatókat vihet el a Sláger FM-től, mely ezáltal visszacsúszhat Vajna mögé.

Budapest, 2011. február 4.
Andrew G. Vajna filmproducer, a filmipar reformjáért felelős, 2011 januárjában kinevezett kormánybiztos interjút ad dolgozószobájában a Magyar Távirati Irodának.
MTI Fotó: Kollányi Péter
Andy Vajnánál a Retro Rádió reklámideje
Andy Vajna tavalyi alapítású cégéhez került az ingyenes frekvencián sugárzó egykori Rádió Q reklámidejének értékesítése. A Médiatanács nem lát összeférhetetlenséget az ügyben.

A rádiós mérés alapján egyébként naponta több mint 6 millióan, hetente 7,5 millióan hallgatnak rádiót országosan. Ez azt jelenti, hogy országos szinten a 15 éves vagy idősebb lakosság 71 százaléka hallgatott rádiót naponta, míg 90 százaléka legalább hetente. Budapesten a lakosság 68 százaléka naponta, míg 88 százaléka heti rendszerességgel hallgatott valamilyen rádiót.

Kiemelt kép: Andy Vajna (középen), Habony Árpád (balra) és Havasi Bertalan (jobbra) társaságában. Fotó: MTI (archív)

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.