Média

Csúfos bukás volt 2017 a TV2-nek

tévé tv távkapcsoló. fotó: thinkstock
tévé tv távkapcsoló. fotó: thinkstock

A tavalyi év estéinek 89 százalékát az RTL Klub nyerte – közölte a piacvezető tévétársaság csütörtökön a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres, a 18-49 évesekre vonatkozó adataira hivatkozva.

A tájékoztatás alapján a főbb kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub az este 7 és 11 közötti főműsoros idősávban 327 estét nyert meg tavaly, míg a rivális TV2 csupán 28-at.

A tavalyi év három legnézettebb műsorszáma is RTL Klubon látható produkció lett: a dobogó tetején az X-Faktor szeptember 23-i adása áll (38,6 százalékos közönségaránnyal), a második helyen szintén az X-Faktor a 2017. szeptember 9-i adással (37,2 százalékos SHR), míg a bronzérmet a Mi kis falunk című sorozat február 2-i epizódja szerezte meg 35,9 százalékos közönségaránnyal.

Összességében a top50 legnézettebb műsorszám közül 33 volt RTL Klubos a kiemelt korcsoportban.

Ami a filmkínálatot illeti: az összes csatorna legnézettebb filmje a 18-49-es korosztály körében az RTL Klubon december 10-én sugárzott Star Wars VII – Az ébredő erő volt 27,3 százalékos közönségaránnyal. A top10 legnézettebb film közül nyolc futott az RTL Klubon.

A Tények is hatalmasat bukott

A főműsoridőt felvezető hírműsorok versenyében a kereskedelmileg fontos célcsoportban elsöprő győzelmet aratott az RTL Klub: 2017-ben a tévénézők 331 este választották többen az RTL Híradót, mint a Tényeket a TV2-n a 18-49-es korosztályban.

(Korábban a 24.hu Nielsen adatok alapján egyébként azt is megnézte, hogy a Tények más korosztályban hogyan teljesített.)

Az RTL Magyarország csoportszinten is a vezető portfólió a 18-49 éves és a teljes népesség körében – mindkét korcsoport esetében a teljes napra és a főműsoridőre vonatkoztatva is – tette hozzá a tévétársaság.

A TV2 vezérigazgatója, Dirk Gerkens egy néhány héttel ezelőtt megjelent interjúban egyébként azt mondta, a TV2 egyre erősebb. Gerkens azt is állította, a TV2 Csoport mostanra már piacvezetővé vált a 18 éveseket és annál idősebbeket magába foglaló 18+ korosztályban, köszönhetően az idei 27 százalékos növekedésüknek a korábbi év azonos időszakához képest. A vezérigazgató hozzátette, nagyon elégedett, mert senki nem jósolt volna ennyire gyors növekedést, ami nem is csak ebben a korosztályban következett be, bizonyos célcsoportokban pedig fej-fej mellett társnyertesek lettek. A TV2 egyébként korábban a 18-59-es korosztály adatait használta kommunikációjában.

Dirk Gerkens vezérigazgató a TV2 Csoport tavaszi műsorait bemutató tájékoztatón a budapesti High Note Sky bárban 2017. február 8-án. A vezérigazgató szerint "hamarosan, valamikor az idei évben" behozhatják a kereskedelmi célcsoportban meglévő hátrányukat az RTL Magyarországgal szemben. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
TV2-vezér: Maradok!
Dirk Gerkens azt mondta, nem igaz, hogy Vaszily Miklós MTVA-vezér kerül a helyére Andy Vajna tévétársasága élén. Azt is mondta, nem számviteli trükk volt az RTL-nek küldött 4,7 milliárd forint összegű TV2-számla.

Frissítés: A TV2 közölte, szárnyal

Néhány órával a fenti információk megjelenése után a TV2 közölte, az év első hetét szárnyalva, bravúrosan kezdte és sikert sikerre halmoz. Többek között a napi műsorként sugárzott Piramis hozta meg a sikert. Máshogyan, természetesen jóval sikeresebbnek látják a tavalyi évet is. Erről bővebben itt írunk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik