A tavalyi év estéinek 89 százalékát az RTL Klub nyerte – közölte a piacvezető tévétársaság csütörtökön a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres, a 18-49 évesekre vonatkozó adataira hivatkozva.
A tavalyi év három legnézettebb műsorszáma is RTL Klubon látható produkció lett: a dobogó tetején az X-Faktor szeptember 23-i adása áll (38,6 százalékos közönségaránnyal), a második helyen szintén az X-Faktor a 2017. szeptember 9-i adással (37,2 százalékos SHR), míg a bronzérmet a Mi kis falunk című sorozat február 2-i epizódja szerezte meg 35,9 százalékos közönségaránnyal.
Ami a filmkínálatot illeti: az összes csatorna legnézettebb filmje a 18-49-es korosztály körében az RTL Klubon december 10-én sugárzott Star Wars VII – Az ébredő erő volt 27,3 százalékos közönségaránnyal.
A Tények is hatalmasat bukott
A főműsoridőt felvezető hírműsorok versenyében a kereskedelmileg fontos célcsoportban elsöprő győzelmet aratott az RTL Klub:
(Korábban a 24.hu Nielsen adatok alapján egyébként azt is megnézte, hogy a Tények más korosztályban hogyan teljesített.)
Az RTL Magyarország csoportszinten is a vezető portfólió a 18-49 éves és a teljes népesség körében – mindkét korcsoport esetében a teljes napra és a főműsoridőre vonatkoztatva is – tette hozzá a tévétársaság.
A TV2 vezérigazgatója, Dirk Gerkens egy néhány héttel ezelőtt megjelent interjúban egyébként azt mondta, a TV2 egyre erősebb. Gerkens azt is állította, a TV2 Csoport mostanra már piacvezetővé vált a 18 éveseket és annál idősebbeket magába foglaló 18+ korosztályban, köszönhetően az idei 27 százalékos növekedésüknek a korábbi év azonos időszakához képest. A vezérigazgató hozzátette, nagyon elégedett, mert senki nem jósolt volna ennyire gyors növekedést, ami nem is csak ebben a korosztályban következett be, bizonyos célcsoportokban pedig fej-fej mellett társnyertesek lettek. A TV2 egyébként korábban a 18-59-es korosztály adatait használta kommunikációjában.