Média

TV2-vezér: Maradok!

Dirk Gerkens vezérigazgató a TV2 Csoport tavaszi műsorait bemutató tájékoztatón a budapesti High Note Sky bárban 2017. február 8-án. A vezérigazgató szerint "hamarosan, valamikor az idei évben" behozhatják a kereskedelmi célcsoportban meglévő hátrányukat az RTL Magyarországgal szemben. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Dirk Gerkens vezérigazgató a TV2 Csoport tavaszi műsorait bemutató tájékoztatón a budapesti High Note Sky bárban 2017. február 8-án. A vezérigazgató szerint "hamarosan, valamikor az idei évben" behozhatják a kereskedelmi célcsoportban meglévő hátrányukat az RTL Magyarországgal szemben. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Dirk Gerkens egy interjúban azt mondta, nem igaz, hogy Vaszily Miklós MTVA-vezér kerül a helyére Andy Vajna tévétársasága élén. Azt is mondta, nem számviteli trükk volt az RTL-nek küldött 4,7 milliárd forint összegű TV2-számla.

Interjút adott Dirk Gerkens, az Andy Vajna tulajdonában lévő TV2 Csoport vezérigazgatója a Marketing&Media magazinnak, akiről az interjú készítői szerint mostanában újra az a pletyka terjedt, hogy távozik a cégtől. A beszélgetésben a vezérigazgató kijelenti, jövőre is ő marad a cég irányítója, pontosabban úgy fogalmaz: nem tervezi, hogy bárhová is menne, egyébként pedig hasonló pletykák akkor is terjedtek, amikor az RTL Magyarországot irányította tizenhét éven át, mégis maradt. Hozzátette, élvezi, amit csinál a TV2-nél. Úgy gondolja, Andy Vajna tulajdonos elégedett lehet mind a nézettségi, mind a pénzügyi eredményekkel.

És különben is miért mennék, amikor az igazi móka még csak most kezdődik?

– kérdezett vissza Gerkens, aki arra, hogy az őszi Big Picture tévés konferencián többen azt beszélték, hogy Vaszily Miklós MTVA-vezér veszi át a TV2 irányítását, azt mondta, ő is hallott ilyet, majd kijelentette:

Az emberek szeretnek álhíreket terjeszteni, de engem ezek nem érdekelnek. Ez a szokásos és jól ismert technikája a versenytársaknak, hogy bizonytalanságot teremtsenek a piacon. De mint mondtam, nem nagyon izgat.

Új tévécsatorna is benne van a pakliban

A vezérigazgató ezek után arról beszélt, hogy folytatni akarják a növekedésüket, legyen szó a nézettségi és a pénzügyi eredményekről, sőt még az is lehet, hogy újabb tévécsatornákkal is előállnak, emellett digitális kínálat terén is erősíteni kívánnak.

Gerkens azt is állította, hogy a TV2 Csoport mostanra már piacvezetővé vált a 18 éveseket és annál idősebbeket magába foglaló 18+ korosztályban, köszönhetően az idei 27 százalékos növekedésüknek a korábbi év azonos időszakához képest. A vezérigazgató hozzátette, nagyon elégedett, mert senki nem jósolt volna ennyire gyors növekedést, ami nem is csak ebben a korosztályban következett be, bizonyos célcsoportokban pedig fej-fej mellett társnyertesek lettek.

Drámaian csökkent a különbség köztünk és a rivális adó között, mindezt kevesebb mint két év alatt értük el. Álmodni sem mertem erről. Mind a zászlóshajó TV2, mind a kábeltévék nagyon jól teljesítettek, a SuperTV2, a Mozi+ és az Izaura Tv pedig felülmúlta a várakozásainkat is. A portfólió ráadásul nagyon széles: három szabadon elérhető digitális földi terjesztésű csatornánk van, és egy elsősorban a férfiaknak szóló prémium csatorna, a Spíler Tv.

Arra, hogy a piacvezetőség szempontjából mi számít, a főműsoridő vagy pedig az egész napos nézettség, azt mondta, számára a teljes nap a mérvadó, nemcsak a műsorterjesztő cégek miatt, hanem mert egész napra adnak el reklámokat. Gerkens hozzátette, szerinte az, hogy ki hány estét nyert meg, az RTL demagóg kommunikációs eszköze, hogy elrejtse a gyengébb egész napos teljesítményét, kezdve a Reggeli kudarcát a Mokkával szemben, valamint a délutáni műsorsávbeli sikertelenségét.

tv2 tények, tv2, stúdió, gönczi gábor, marsi anikó, stúdió, tények
Megdöbbentő, hányszor nyert a Tények egy év alatt
Többször is ellenőriznünk kellett, miután az elképesztő adatokhoz hozzájutva magunk se hittük el, hogyan alakult az RTL Híradó és a TV2 hírműsora közötti párharc 2016 decembere és idén december között.

Nem számviteli trükk az RTL-nek küldött 4,7 milliárdos számla

Az interjú készítői ezek után rákérdeztek arra is, hogy mi igaz abból Gerkens szerint, hogy az RTL Magyarország ügyvédi felszólítást kapott több mint négymilliárd forint megfizetésére a TV2-től, amiről Kolosi Péter, az RTL vezérigazgatója a Facebookon korábban azt írta, szerinte felmerül, hogy a kiküldött értelmetlen levélben szereplő négymilliárdos összeget tüntetik fel a TV2 könyveiben elhatárolt nyereségként, hogy ezzel csökkentsék kimutatott veszteségüket. A TV2 2016-os mérlegbeszámolójában szerepel az aktív elhatárolások között egy 4,7 milliárd forintos árbevétel-elhatárolás.

Gerkens mindössze annyit felelt az interjúban, hogy ez bizalmas információ, ami csak a két cégre tartozik, de az a kommentár, hogy a levelet egy számviteli trükk miatt küldték, nevetséges, mert tudomása szerint ilyet a mérlegbeszámolókban nem lehet csinálni.

Kolosi Péter: Összehangolt támadás indult az RTL Magyarország ellen
Vitatja a kormányközeli Figyelő hetilapnak az RTL lehetséges eladásáról közölt cikkét és az Origo arról szóló írását, hogy a TV2 megelőzte az RTL-t.

Jövőre jöhet a nyereség

A vezérigazgató arra, hogy tavaly a TV2 csoport 23,6 milliárdos árbevétel mellett 7,2 milliárdos veszteséget ért el legutóbb, és milyen lesz az idei eredmény, azt mondta a lapnak, inkább EBITDA-ban gondolkodnak, ami tavaly mínusz 4 milliárd volt, aminek a magyarázata a sok-sok befektetés. 2017-re ez a szám már közelebb lesz a pozitívhoz, majd azt mondta, jövőre már pozitív lehet a mutató, azaz nyereségesek lehetnek.

Tévés cégekbe vásárolta be magát Mészáros Lőrinc
Az MTVA és a TV2 reklámidejét is az a cég értékesíti, amiben érdekeltséget szerzett a felcsúti polgármester.

Kiemelt kép: Dirk Gerkens vezérigazgató a TV2 Csoport tavaszi műsorait bemutató tájékoztatón a budapesti High Note Sky bárban 2017. február 8-án. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Ajánlott videó

Olvasói sztorik