Média

Indul az új tévécsatorna

Village Credits: All3Media
Village Credits: All3Media
Exkluzív információkat árult el a 24.hu-nak a Viasat World Epic Drama nevű új, december 14-től magyar szinkronnal is elérhető tévécsatornáról a tévé londoni főhadiszállásán dolgozó kereskedelmi igazgató.

Ahogy arról még októberben röviden beszámoltunk, Epic Drama néven új tévécsatornát indít kulcsfontosságú piacain Közép- és Kelet-Európában, többek között Magyarországon a Viasat World. A csatorna kosztümös drámasorozatokat kínál majd, és december 14-én jelenik meg a magyar piacon. Ehhez több mint hatszáz órányi, a világ számos, főleg brit, amerikai, spanyol, francia, olasz, ausztrál és kanadai dráma sorozatok jogait vásárolta még a médiavállalat.

A csatorna főleg magas költségvetésű, magas színvonalú és HD felbontású sorozatoknak kíván teret nyújtani. Az Epic Drama fontos célja, hogy a tartalmait többféle platformon és eszközön is elérhetővé tegye, ne csak hagyományos, lineáris televízión keresztül, épp ezért a tartalmak körülbelül 80 százalékát SVOD-ra is kiteszik majd, ami annyit jelent, hogy a médiavállalat előfizetéses konstrukcióban működő internetes rendszerében is nézhetők lesznek. Az új Epic Drama csatornán látható tartalmak túlnyomó többsége az elmúlt három évben készült, és körülbelül 70 százalékát elsőként, exkluzív módon az Epic Dramán lehet majd látni – mondta el a 24.hu-nak Horváth Tamás, aki az Epic World londoni központjában dolgozik kereskedelmi igazgatóként.

Horváth Tamás kérdésünkre azt is elmondta, hogy az Epic Drama a nagyobb kábelszolgáltatók közül kezdetben a Digi, a Tarr, az Invitel és a PR-Telecom rendszerein keresztül lesz elérhető, de várhatóan számos helyi operátornál is, akikkel most is folyamatos tárgyalásban vannak. A cél az, hogy idővel a tíz legnagyobb műsorterjesztő mindegyikénél elérhető legyen a csatorna.

Krimi, rejtély, politika és sok más fajta dráma

Az új tévécsatorna célcsoportját elsősorban a 25 évesnél idősebb nők és férfiak jelentik, de Horváth úgy gondolja, valójában minden drámarajongó számára kínálnak majd izgalmas tartalmakat a nap 24 órájában. Ezt célozza a műfaji sokszínűség is, ezért lesznek krimi és rejtély, klasszikus irodalom, politika és hatalom, történelem, háború, akció és kaland, valós történelem és fantasy alműfajú anyagok is.

Mindenki konkurens

Arra, hogy mely csatornát tartják Magyarországon a főbb versenytársaiknak, Horváth azt mondta, az Epic Drama amellett, hogy valamennyi fikciós sorozatot és szappanoperát sugárzó tévécsatornával versenyben lesz, valójában a médiapiacon minden tévécsatornával versenyezniük kell, nem is csak a sorozatcsatornákkal, de a nézők figyelmét megragadó tartalmak legkülönfélébb fajtáival. Az Epic Drama azzal igyekszik majd kitűnni a versenyből, hogy világszínvonalú, magas értéket képviselő tartalmat fog sugározni és ezek többnyire exkluzívak lesznek.

Horváth Tamás a magyar televíziós piac jelenlegi helyzetéről azt mondta, a közelmúltban a magyar televíziós piacot, a globális televíziós iparághoz hasonlóan a konszolidáció uralta mind a piaci szereplők, mind a médiavállalatok oldalán, ezzel a nagyobb iparági szereplők és a kisebb, függetlenebb szereplők közötti szakadék még nagyobb lett. A szakember hozzátette,  nagyon izgatottak a magyar piacban rejlő potenciált illetően, és sokat tesznek azért, hogy idővel meghatározó szereplőkké váljanak. Ennek érdekében igyekeztek erős kapcsolatot kiépíteni a műsor-, illetve tartalomterjesztő cégekkel, és valósítanak meg a fogyasztói igények közül olyan szolgáltatásokat is mint az SVOD és az EPG (elektronikus műsorújság), de ilyen az is, hogy a tévén sugározandó tartalmak zöme friss lesz. A csatorna levetíti majd a külföldön már nagy sikerű The Restaurant, Versailles, The Miniaturist, és The Village (A Falu) című sorozatokat is.

Horváth Tamás, az Epic Drama kereskedelmi igazgatója. Fotó: Horváth Tamás, az Epic Drama kereskedelmi igazgatója. Fotó: Epic Drama/Chris Rentont
Horváth Tamás, az Epic Drama kereskedelmi igazgatója. Fotó: Epic Drama/Chris Rentont

Arra, hogy mik az első ötéves tervek a csatorna nézettségét, piaci részesedését illetően, Horváth inkább általánosságban válaszolt: jelenleg arra fókuszálnak, hogy a kábelszolgáltatókkal kialakított kapcsolatok segítségével elérhetővé tegyék a csatornát minél többek számára, majd marketingaktivitások segítségével felépítsék a márkát, azt minél többen megismerjék, és úgy tartsák számon mint a legszínvonalasabb tartalmakat kínáló csatornát.

Magyar koprodukció is lesz

Horváth Tamás elárulta azt is, hogy a londoni központban hat országbeli szakértői menedzsment dolgozik, a világ számos meghatározó globális partnerével együttműködésben azon, hogy megszerezzék a legkiválóbb tartalmakat. Összesen egyébként 20 ország munkatársaiból áll össze az Epic Drama csapata. A magyar szakember kereskedelmi igazgatóként maga is tagja a menedzsmentnek.

A szolgáltatásokat és tartalmakat központilag vásárolják, de figyelembe veszik a helyi munkatársaktól, partnerektől és közönségtől érkező jelzéseket is, és ez alapján egészül ki helyi tartalommal a kínálat. Horváth azt ígérte, hogy magyarországi koprodukcióban készülő helyi tartalom is képernyőn lesz. Az ezzel kapcsolatos szerződés aláírása épp a napokban várható.

Kérdeztük azt is, hogy a műsorokat szinkronizálva adják-e, mire Horváth azt mondta, elkötelezettek a teljes lokalizációban, hogy megfeleljenek a magyar közönség elvárásainak, ugyanakkor tartalmaikat az eredeti nyelven is elérhetővé teszik műholdas rendszeren keresztül a helyi műsorterjesztő cégek részére, így a helyi operátorok választása, hogy az eredeti nyelvet is meghagyják-e választhatónak.  A magyar szinkronokat az SDI Media Budapest készíti. A cég hosszútávú kapcsolatot épített ki az Epic Dramával.

Aláírták a Story TV felvásárlását
A vevő egy tavaly alapított brit cég, a szerződést mégis csupán magyar nyelven írták alá a felek.

Borítókép: A Falu egyik jelenete. Credits: All3Media

Ajánlott videó

Olvasói sztorik