Média

Spéder ismét eladott a médiaportfóliójából

Egy néhány nappal ezelőtt újonnan létrehozott kft.-hez, a budapesti székhelyű Programmagazin Kiadó Kft.-hez kerül december elsejétől a 15 éves múltú fidelio.hu internetes kulturális magazin, valamint a nyomtatásban megjelenő Fidelio Magazin és az idén először megjelent KULT50 kiadvány  – derül ki egy ezzel kapcsolatos közlemény alapján.

A fejlemény azért is érdekes, mivel a Fidelio eddig a Spéder Zoltán érdekeltségében lévő CEMP csoporthoz tartozó Port.hu Kft.-hez tartozott. Spéder, aki ellen nyomozás van folyamatban, az elmúlt időszakban egymás után vált meg különböző média- és egyéb gazdasági érdekeltségeitől, többek között megvált az FHB Banktól és a BIF-től, eladta a portfolio.hu-t és a penzcentrum.hu oldalt működtető Net Média Zrt.-t, megvált az Indextől, idén októberben pedig az Inforádió is elkerült tőle.

A Fidelió vevője mögött egyébként két cég van. Az egyik a Kolosi és Társa Befektető Kft, mely a könyvkiadással és kereskedelemmel foglalkozó, a korábban a Napi Gazdaság leggazdagabb magyarok toplistáján is szereplő Kolosi Tamás  üzletemberé, valamint Kolosi Beátáé. A Programmagazin Kiadó Kft. többségi tulajdonosa a Pentaton Koncert- és Művészügynökség Kft., melynek Kolosi Tamáson kívül a felesége a tulajdonosa. Szentpéteri András az ügyvezetője a cégnek, aki a 2000-es években a Magyar Rádió Online (az akkoriban önálló szerkesztőséggel, hírportálként működő radio.hu) szerkesztője volt, majd a közrádió internetes szerkesztősége után kulturális vonalon mozgott. Szentpéterinek egyébként kulcsszerepe van ezentúl a Fidelio működtetésében, hiszen ő az azt felvásárló Programmagazin Kft. ügyvezetője is.

A Fidelio oldalán megjelent közleményben Szentpéteri András elmondta:

A cég többségi tulajdonosa a Pentaton Művész- és Koncertügynökség Kft. már 1989 óta elkötelezett a kultúra és a kulturális értékek képviseletében. Néhány éve pedig – a művészmenedzsment, a színházi jogok közvetítése, a rendezvényszervezés és nemzetközi kulturális projektek bonyolítása mellett – kulturális pr-ral és marketinggel is foglalkozik. Ezért is külön öröm számunkra, hogy portfóliónkat a médiapiac legmeghatározóbb ingyenes kulturális kiadványával bővíthetjük. A programmagazin terjesztési hálózata országosan lefedett, és ez a jövőben is garantálja, hogy partnereink és hirdetőink még hatékonyabban eljuttathassák üzeneteiket a budapesti kultúrafogyasztókon kívül az agglomerációban, illetve a vidéken élőkhöz is.

Megújulnak

Közölték azt is, hogy a tulajdonosváltással párhuzamosan megkezdődött a portál és a print magazin külső és belső, tartalmi megújulásának előkészítése. A tervek között szerepel a jelenlegi rovatok bővítése, különös tekintettel a könyves tartalomra. A nyomtatott kiadványban hamarosan láthatók is lesznek ezek a változások: a december közepén megjelenő, 2018. januári lapszám már az új dizájnnal jelentkezik. Elindul a „Színház után” elnevezésű rovat is gasztronómiai és a szórakozással kapcsolatos egyéb ajánlatokkal.

Azt ígérik, hogy a Fidelióban ezenkívül továbbra is elérhető lesz a részletes budapesti színházi és koncertműsor, míg a Fidelio.hu országosan közli majd a programokat.

A Fidelio életében az elmúlt öt évben jelen lehettem több fontos mérföldkőnél, legyen az tulajdonoscsere, költözés vagy megújulás. A PORT.hu Kiadó Kft. a lap korábbi kiadójaként biztosította a kiadvány zavartalan működéséhez szükséges hátteret, segített a 2015-ös online arculatváltásban, a kiadó szárnyai alatt pedig erősödhetett a márka ismertsége. Köszönöm az eddigi vezetésnek, hogy éveken át töretlenül hittek a lapban. Biztosra veszem, hogy a most kezdődő új fejezetben a Fidelio még látványosabban megerősítheti pozícióját

– jegyezte meg Várhegyi András, a Fidelio.hu főszerkesztője.

Hálás vagyok a korábbi kiadónknak, hogy segítették 2017 számunkra legfontosabb projektjét, a KULT50 megjelenését, mely természetesen a Programmagazin Kiadó gondozásában is változatlanul elérhető lesz. Ez a változás nagyon jó lehetőség a Fideliónak a megújulásra és a megerősödésre, hiszen az új tulajdonosok és a menedzsment évtizedek óta a magyar kultúra és kulturális élet elkötelezett támogatói

– fogalmazott Molnár Barbara, a Fidelio Magazin főszerkesztője.

A közleményben egyébként azt írják, változatlan szakembergárdával dolgoznak tovább a tulajdonosváltást követően.

Kiemelt kép: Spéder Zoltán, a volt tulajdonos (balra) és Lázár János miniszter. Fotó: MTI, archív

Ajánlott videó

Olvasói sztorik