Média

Elbúcsúzhat a piacvezetőségtől tévés fronton a UPC

DIGI
DIGI
Ha a versenyhatóság jóváhagyja, hogy a DIGI felvásárolja az Invitel lakossági és kisvállalati üzletágát, a DIGI válik a legnagyobb magyarországi kábeles és műholdas műsorterjesztő céggé.

Miközben a romániai milliárdosok közé tartozó Teszári Zoltán érdekeltségébe tartozó DIGI vezérigazgatója ellen bűnvádi eljárás folyik – Serghei Bulgac romániai vezérigazgató ellen a helyi korrupcióellenes ügyészség emelt vádat egy sportjogok megvásárlásával kapcsolatos nyomozás során – a Magyarországon internetszolgáltatással, valamint kábeltévés és műholdas műsorterjesztői piacon is érdekelt, mindhárom piaci szegmensben harmadik helyezett DIGI múlt hét péntekre időzítette a nagy bejelentést, ami alapján fel kívánja vásárolni a nemrégiben tulajdonost cserélt Invitel távközlési szolgáltató lakossági és kisvállalati üzletágát. Azaz a jövőben a DIGI átveszi az Invitel internetes és műsorterjesztői szolgáltatásait, feltéve, ha az ügyletet a Gazdasági Versenyhivatal is jóváhagyja.

A fejlemény azért is érdekes lehet, mert ha a GVH áldását adja a tervek szerint 2018 első félévében lezáruló felvásárlásra, a DIGI a mostani piaci harmadikból második helyezetté válhat a széles sávú internetes piacon, a műholdas és kábeltévés műsorterjesztői tévés piacon pedig első helyezett lesz a DIGI-ből.

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) piaci körképéből az mmonline.hu kigyűjtötte, hogy a széles sávú vezetékes internetes szolgáltatások terén jelenleg a következő az erősorrend:

  1. Telekom: 35,3%;
  2. UPC: 22%
  3. DIGI: 16%
  4. Invitel: 9,1%

A felvásárlást követően tehát a DIGI és az Invitel együttes piaci része meghaladja majd a 25 százalékot, így csak a Telekom bír majd nagyobb részesedéssel.

A televíziós műsorterjesztői piacon jelenleg az erőviszonyok:

  1. UPC:  26,8%
  2. Telekom: 26,3%
  3. DIGI: 25,4%
  4. Invitel: 4,8%

Ha a DIGI valóban be tudja kebelezni az Invitelt, akkor nekik 30,2 százalékuk lesz együttesen, ezzel pedig a UPC piaci második helyezetté esik vissza, míg a Telekom csak a harmadik legnagyobb piaci szereplő lesz.  A kábeles műsorterjesztési piacon is hasonló helyzet alakulhat ki, hiszen a DIGI és az Invitel együttesen 30 százalékos piaci részesedéssel bír, ezzel pedig megelőzik a UPC-t és a Telekomot is.

A kábeltévés piacon jelenleg ez a helyzet:

  1. UPC 25,8%
  2. Telekom 25%
  3. DIGI 23,7%
  4. Invitel 6,6%

Az mmonline.hu megjegyezte, hogy a felvásárlással a DIGI saját tévécsatornái is jobb pozícióba kerülhetnek: a három DigiSport csatornát eddig is továbbította az Invitel, de a DigiLife, DigiWorld, Digi Animal World televíziók egyelőre nem voltak elérhetők. A felvásárlást követően azonban szinte biztos, hogy a DIGI a saját csatornáit betenné a kínálatba.

Egyébként az, hogy a DIGI megvenné az Invitelt, már 2008-ban is felmerült, de akkor erre nem került sor.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik