Három alkalmazott, valamint egy külsős újságíró távozik az Origo-New Wave Media-tól, miután alig több mint fél évvel tavaly augusztusi elindulása után bezárja a médiavállalat az unikornis.hu címen működő kulturális és életmód magazinját – írja a kreativ.hu.
A honlap tavaly augusztus elején nyolc fővel indult el az Origo égisze alatt, de attól elkülönülő dizájnnal, jellemzően egykori vs.hu-s újságírókkal. (A vs.hu stábja korábban azért állt fel, mert kiderült, hogy az MNB alapítványai titokban több száz millió forinttal pénzelték a szerkesztőséget működtető Origo-New Wave Media csoportot.)
A reklámszakmai honlap azt is írja, hogy Jankovics Mártonnak az Origo maga mondott fel március elején. A megszűnéssel most Vándor Éva főszerkesztővel együtt három alkalmazott és egy külsős újságíró távozik a kiadótól.
A 2017-re kitűzött tervek szerint elsősorban sport és turisztikai szegmensekben kívánunk erősödni, valamint olyan fejlesztésekbe fogtunk, amelyek egyedülállónak számítanak a hazai piacon. Egy kevésbé rentábilis oldal üzemeltetése nem fér bele ebbe az üzleti modellbe
– közölte György Bence, majd hozzátette:
A portál vártnál alacsonyabb látogatottsága is indokolja a változást, de a cégvezetés és a szerkesztőség jövőbeni üzleti elképzelései és lehetőségei sem egy irányba mutattak
– tette még hozzá.
A pontos megszűnés időpontját nem tudni, de a Kreatív szerint az biztos, hogy az Unikornis önálló oldalként nem megy tovább. Az itt megjelenő életmód és kulturális tartalmak „a jövőben a portfólió egyéb oldalain és az Origo rovataiban lesznek olvashatók” – közölték a portállal.
Az Origótól egyébként csak márciusban már körülbelül egy tucatnyi újságíró távozott. A sport és a tech rovat körül is nagy átalakulások vannak.