Fizetőkaput helyez ki a weboldalára a Kisalföld Extra és a Délmagyar Extra, a Bors című bulvárnapilapot is működtető Lapcom médiavállalat két megyei lapjának internetes kiadása februártól, derül ki a delmagyar.hu és a kisalfold.hu oldalakról.
A havidíj 1.990 Ft lesz, de aki az adott nyomtatott megyei lapnak már előfizetője, az ezután is olvashatja az internetes tartalmat külön díj megfizetése nélkül, sőt bizonyos tartalmak ezután is ingyenesek maradtak, csak az exkluzív anyagokért, cikkekért, fotókért próbálnak meg olvasói bevételekre szert tenni azoktól, akik még nem rendelték meg a lapot.
Az egész fizetőkapus irány egy kísérlet része az oldalakon lévő GYIK (gyakori kérdések) alapján. Amúgy február 1-ig ingyenes regisztrációval próbálható ki a cég szolgáltatása. Fizetni majd online, bankkártyával lehet.
Új finanszírozási modellt keresnek a kiadók, egyelőre vegyesek a tapasztalatok
A hazai médiavállalatok – csakúgy mint a külföldiek – évek óta próbálkoznak a fizetős tartalommal, de egyelőre ezek a próbálkozások csak részbeni sikereket hoztak, miközben a reklám alapú finanszírozás is problémás, főleg a népszerű reklámszűrők és az alacsony hirdetési bevételek miatt. Az Átlátszó például évek óta olvasói adományokból, közösségi finanszírozásból (például 1%-os adófelajánlásokból) próbálja fenntartani magát, viszont az is igaz, hogy nem zárták el a tartalmakat a tartalomért nem fizető olvasóktól sem, és kifejezetten örülnek, ha más médiumok hivatkoznak rájuk. A legutóbbi fizetőkapus kísérlet az időközben a Mediaworks által felvásárolt Pannon Lapok Társaságához tartozik a tavalyi évből. Ők a veol.hu-t, azaz a veszprémi megyei lapjuk online-ját tették fizetőssé. Csak napi 50 forintért, havi 1490 forintért lehetett megnyitni a híreket egy ideig. Most viszont az oldalon már újra korlátozás nélkül sikerült megnyitnunk a híreket, cikkeket, tehát úgy tűnik, máris kikapcsolták a fizetőkaput. Viszont az is igaz, hogy az időközben bekövetkezett tulajdonosváltás eredményeként a PLT új tulajdonosa, a Mediaworks, illetve annak új tulajdonosa, a felcsúti Mészáros Lőrinchez is köthető Opimus Press csoport reklámértékesítő háza a jelek szerint már bőségesen ellátja az oldalt hirdetésekkel, igaz, azok tapasztalataink szerint főleg az államtól érkeztek. Ott jártunkkor is éppen az aktuális kormányzati reklámkampányába botlottunk úton-útfélen, melyben Magyarország erősödéséről győzködik a szavazópolgárokat. Szóval az oldal szerencséjére van miből pótolni az olvasói bevételeket a fizetőkapus kísérlet buktája után is, amiről Kázmér Judit, a PLT ügyvezetője egy interjúban azt nyilatkozta, hogy
Más utakat kell találnunk, hogy a hirdetési bevétel mellett egyéb online bevételi forrásaink is legyenek.
Mondjuk a most fizetős szolgáltatással elrajtoló delmagyar.hu főoldalán is rögtön a kormány reklámbannereibe futottunk bele. De úgy látszik, szeretnék ezeket bevételeket megtoldani olvasói bevételekkel.