Média

Mindössze két hétig vezette a Mediaworksöt, mégis „élete egyik legjobb kihívása” volt

Door Tamás
Door Tamás
Door Tamás csak nagyon rövid időre volt vezérigazgatója a Mészáros Lőrinc felcsúti oligarchával is összefüggésbe hozható Opimus által felvásárolt médiavállalatnak, de élete egyik legjobb kihívásaként emlékezik erre az időszakra egy nemzetközi karrierportálon.

“Available for Employment” – írja Door Tamás a LinkedIn nevű nemzetközi karrierportálon, ami alapján jelenleg tehát munkát keres a Mediaworks volt vezérigazgatója. A további karrierútja előkészítése érdekében az egykori médiavezető frissítette is életrajzát, így belekerült, hogy “2016 októberétől 2016 októberéig” ő lehetett a bezárt Népszabadság egykori, illetve a Nemzeti Sport és Világgazdaság jelenlegi kiadójának vezérigazgatója. Ezzel kapcsolatban a volt vezérigazgató azt írja a portálon, hogy nagyon bonyolult és komplex időszakában vezethette a céget, és bár nagyon rövid időt ölelt fel ez a periódus, mégis élete egyik legjobb kihívásának tartja azt:

“It was one of the best challenges of my life”.

Door Tamás nyilvános LinkedIn oldalának részlete
Door Tamás nyilvános LinkedIn oldalának részlete

Jöttek-mentek a vezetők

Door Tamás abban a körülbelül két hetes időszakban állt a cég élén megbízott vezérigazgatóként, amikor az osztrák Heinrich Pecina, a Vienna Capital Partners (VCP) – Ausztriában éppen bűnvádi eljárás alatt álló – tulajdonosa aláírta azokat a dokumentumokat, amelyek alapján a Mediaworks a felcsúti Mészáros Lőrinchez köthető Opimus csoport kizárólagos tulajdonába került át, illetve a cég naponta szerepelt különböző híradásokban a Népszabadság október 8-i váratlan bezárása – illetve az akkori hivatalos céges kommunikáció szerint felfüggesztése – miatt.  Azokban a hetekben szinte egymás után fogyasztotta el a különböző vezérigazgatókat a cég.

Door Tamás október 12-én lett a Mediaworks Hungary megbízott vezérigazgatója, miután elődje, Katona Viktor két nappal a Népszabadság munkatársainak kizárása és a lap felfüggesztése után egészségügyi okokra hivatkozva távozott a médiavállalattól. Ezután alig két héttel a megbízotti kinevezése után azonban ismét vezérigazgató-váltásra került sor a cégnél.

A Mediaworksnek Door a negyedik vezérigazgatója volt a cég 2014-es megalapítása óta. A korábbi vezetők: Mihók Attila, Rónai Balázs és Katona Viktor. Az első vezető, Mihók Attila még 2015-ben, Rónai a Népszabadság bezárásakor, a Népszabadság “felfüggesztéséről” szóló közleményt jegyző Katona Viktor pedig a rákövetkező hétfőn mondott le. A Mediaworks jelenlegi, ötödik vezérigazgatója Liszkay Gábor, a Magyar Nemzet egykori résztulajdonosa és főszerkesztője, aki miután tavaly februárban összeveszett Simicska Lajossal, a Nemzetben meglévő tulajdonrészéért kapott pénzt felhasználva megszerezte a Napi Gazdaság című napilapot, melyet azután Magyar Időkre keresztelt át, illetve még inkább kormánypártivá alakította át. Liszkay a Mediaworks élére történt kinevezése óta a Világgazdaságtól a Nemzeti Sporton át a megyei lapokig főszerkesztőcseréket hajtott végre (a Nemzeti Sport élére például éppen Felcsúton talált szakembert), de a Mediaworks menedzsmentjét is teljesen átalakította.

Ezt érdemes tudni Door Tamásról

Door Tamás életrajza szerint Debrecenben a KLTE-MFK-n szerzett gazdálkodási szakmérnök diplomát 2005-ben. 15 éve dolgozik a médiapiacon, melynek nagy részét az értékesítés és márkaépítés területén töltötte. Médiás pályafutását 2000-ben értékesítőként kezdte az InfoRádiónál, ahonnan 2011-ben az InfoRádió és az inforadio.hu kereskedelmi és  marketingigazgatójaként köszönt el. Ezt követően a Juventus rádió kereskedelmi és marketingigazgatója lett, majd 2013-tól a Juventus cégcsoporthoz tartozó 5 cég, köztük a rádió vezérigazgatója, illetve ügyvezető igazgatójaként dolgozott tovább. Ezután került át a 2014-ben létrehozott Mediaworkshöz.

Door egyébként nem sokkal a Mediaworksös, végül mindössze pár hétig tartó vezérigazgatói megbízása előtt lett a Nemzeti Olvasottsági Kutatás (NOK) Felügyelő Tanácsának is az elnöke. (A Nemzeti Olvasottsági Kutatás Konzorciumot 2010-ben 23 kiadó és 7 médiaügynökség hozta létre, célja a nyomtatott sajtótermékek olvasottsági kutatásának mérése, illetve a versenysemleges adathozzáférés biztosítása és a kutatás szakmai kontrollja.)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik