A The New York Times beszámolt arról, hogy a korábbi reklámbevételeikből származó összegeket milyen egyéb forrásokból sikerült pótolni. Az egyik növekvő bevételi forrás a digitális előfizetéseinek fellendülése, a másik az úgynevezett natív hirdetésekből, valamint a rendezvényekből származó új bevételek.
Mark Thompson, a cég vezérigazgatója reményteli hírekről számolt be a print, azaz a nyomtatott lapra vonatkozó előfizetések kapcsán is: miután 2015-ben a The New York Times kinyilvánította szándékát, hogy 2020-ra megduplázza a digitális bevételeit, nemrég bejelentették, hogy
A cég befektetői ezt annyira biztatónak találták, hogy a részvények árfolyama 3 százalékkal nőtt az aznapi hírek hatására.
A The Times sikere sajnos nem minden kiadó számára követhető és megismételhető, de a lojális olvasótáborral rendelkező lapok számára ez a példa nem csak az előfizetésekből származó bevételek növekedése miatt lehet érdekes, hiszen az országos lefedettséggel hirdető márkák számára a kiadók prémium áron értékesíthetik felületeiket, ami pedig pozitívan hat a klasszikus hirdetési bevételekre, ráadásul ezzel új lendületet adhatnak a minőségi újságírásnak
– kommentálta a fejleményt a Magyar Lapkiadók Egyesülete.