Tovább folytatódnak a személycserék az MTVA 100 százalékos leányvállalatánál, az Újmédia és Teletext Kft.-nél, ahol a jövés-menést a Várhegyi Attila egykori fideszes államtitkár emberének tartott Nobilis Márton ügyvezető váratlan távozása nyitotta meg október közepén. Feladatait október 15-től Nagy Antal Zsolt vette át. (Nagy Antal Zsoltról azt érdemes tudni, hogy korábban a Simicska Lajos médiaérdekeltségei közé tartozó HírTV-nél volt főrendező, majd nem sokkal Simicska és Orbán Viktor emlékezetes tavalyi összeveszését követően az MTVA-nál kapott fontos pozíciót, és lett a közmédiánál tanácsadó, majd produkciós igazgató.)
Ezután a 24.hu egyik cikke nyomán leváltották a cégvezetéstől 5 évre eltiltott Tóth Tamást a felügyelőbizottságból. Néhány nap múlva pedig az is kiderült, hogy a sajtóban csak hírhamisítóként emlegetett Papp Dánielt, az MTVA tartalomszolgáltatási igazgatóját nevezték ki Tóth Tamás utódjának a felügyelőbizottságba.
Kobza, Sályi, Kalmár, meg a többiek
Sályi kilenc hónapja már a hirado.hu-nál dolgozik, és Kobza Miklós, az MTVA sajtófőnökének elmondása szerint belső munkatársként ez alatt lehetősége volt megismerni a munkafolyamatokat. Egyébként a 24.hu arról is értesült, hogy
Kobza korábban Orbán Viktor miniszterelnök Facebook oldalának volt a fotósa, emellett egy időben – a róla megjelent korábbi portrécikkek alapján – a jelenlegi kormányfő nyilvános beszédeinek elkészítésében is közreműködött. Jelentősebb országos ismertségre akkor tett szert, amikor a Kobzáról cikkező Átlátszó.hu tényfeltáró portál ellen pert vesztett, a perköltség részbeni átutalásakor pedig azt tanácsolta a portálnak a banki átutalás közleményében, vásároljanak a pénzből (azaz a perköltségből) nyugtatókat maguknak. Kobzától egyébként nem áll távol az újságírás, az Átlátszó.hu említett cikke többek között azt állította, hogy Kobza a szerzője egy, a Habony Árpád-féle Modern Media Grouphoz tartozó, 888.hu kormánybarát internetes portálon KM monogrammal megjelent cikknek, amely nemcsak hogy nem tartotta kifogásolnivalónak az akkoriban a sajtóban nagy port kavart ötletet, hogy titkosszolgálati megfigyelőket állítsanak szolgálatba a szerkesztőségekben, de szokatlanul kemény szavakkal illette az ötletet bíráló újságírókat. Kobza 13 éve a Magyar Narancs főleg felsőoktatási témákkal foglalkozó szerzőjeként is szert tett újságírói tapasztalatokra.
A sajtófőnök kérdésünkre azt mondta, november 15-től online tartalmi vezetőként segíti az MTVA online felületeinek továbbépítését, mellette pedig a közmédia sajtó- és műsorpromóciós irodáját is ő vezeti. Hangsúlyozta: a személyi racionalizálás és hatékonyságnövelés jegyében az újabb feladatkör mellé nem kapta meg a korábbi online tartalmi vezető bérét.
Kalmár Tiborra vezérigazgatói főtanácsadóként számítanak
Kérdeztük azt is, mi lesz a sorsa
Kérdeztük azt is, mi szükség volt az újabb átszervezésre és személyi változásokra, hiszen korábban Nobilis Mártonnak és Kalmár Tibornak is az volt a feladata, hogy újjászervezze az MTVA online területeit. Kobza Miklós erre azt mondta:
Mindannyiunk közös célja, hogy a broadcast tartalmakra alapozva, de originális, közszolgálati, informatív, hasznos és hiteles tartalmakat, és olyan szolgáltatásokat nyújtsunk több százezres tábort alkotó felhasználóinknak, amelyeket máshol nem találnak meg.
Az a válaszból sajnos nem egyértelmű, hogy ezt miért nem tették meg Nobilisék ideje alatt.
Már elbeszélgettek a hirado.hu stábjának felével
A változásoknak azonban még ezen a ponton sincs vége, ismerte el Kobza Miklós, akitől megtudtuk, hogy a hirado.hu szerkesztőségének felével pénteken egyenként már elbeszélgettek.
A főszerkesztővel közös, nagyon jó hangulatú egyeztetésen arra biztattuk kollégáinkat, írják össze ötleteiket, tartalmi javaslataikat, hogy együtt egy még jobb, még aktuálisabb hírportált készíthessünk a jövőben. A szerkesztőségben azonban bizonyára lesznek további változások: vannak, akik ajánlatokat kaptak az utóbbi napokban, és vannak olyan kollégáink, akiknek a teljesítménye nem elégséges a további folytatáshoz. Ezek a személyi kérdések a következő napokban dőlnek el.
Alig van profit a cégben, pedig milliárdos nagyságrendű árbevétele volt
Az Új Média és Teletext Kft. gazdaságilag nem éppen a leghatékonyabb magyarországi vállalkozások egyike: 908,7 millió forint nettó értékesítési árbevétellel zárta a 2015-ös pénzügyi évet, de a jelentős árbevétel ellenére a társaság csekély, mindössze 1,5 millió forint adózott eredményt tudott produkálni tavaly. Izgalmas kérdés lesz, hogy az új személyi állománnyal, az új vezetőséggel és az új szerkesztőséggel tudnak-e a mostaninál jobb eredményeket felmutatni.
(Kiemelt kép: a nemzeti hírtévé, az M1 Híradójának stúdiója. Fotó: MTI)