A szakmai zsűri az elmúlt egy évben elért piaci sikerek mögötti márkaépítési teljesítményt díjazta. Az volt a cél, hogy egy demokratikus elvek mentén működő márkaépítési díjat hozzanak létre, amely adatok alapján, objektíven választja ki az elmúlt év legeredményesebb márkaépítési gyakorlatát, de a piacon elért eredmények mellett a növekedés mögötti tudatos márkaépítési munkát is elismerték. Ennek érdekében hiteles piaci adatokra, valamint nyilvánosan elérhető, a marketingtevékenységet hitelesen tükröző tényekre, mutatókra támaszkodva értékeltek.
Ennek megfelelően a kiválasztás folyamata a Superbrands díjazást is támogató Brand Excellence adatbázisból és a – a GFK együttműködésével készülő – ismertség-kedveltség mérésből indult ki. A Brand Excellence Program kutatói a TOP 100 FMCG márka éves penetráció, volumen- és lojalitás változását vizsgálták a GFK közreműködésével, majd a legsikeresebb márkák médiaköltését, a megjelenést a szerkesztőségi cikkekben, az online jelenlétet és a digitális márkaépítés egyéb mutatóit. A díjazás tehát a fogyasztók véleményéből indult ki és ezt ötvözte szakmai szempontokkal.
Míg a BrandFestival Online Excellence Díjnál a digitális márkaépítést díjazta a zsűri a különböző szempontok alapján, addig a BrandFestival 360° Branding Excellence kategóriában a márkaépítés teljes eszköztárával, az online és offline csatornák integrált használatával elért eredményeket vették figyelembe.
A Brand Excellence díj beleillik a rendezvény demokratikus-konferenciamodell felfogásába. Szükségét éreztük egy olyan díj létrehozásának, ahol nem egy szűk körű, tekintélyes szakemberekből álló bírálóbizottság, hanem a fogyasztók értékítélete jelenik meg hangsúlyosan. A vásárlói véleményklíma ismeretében egy sokkal mélyebb képet tudunk kialakítani a márkakiválóságról, mintsem hogy kizárólag a zsűri pontozása adná a sorrendet. Ezért gondolom azt, hogy a Brand Excellence-díj egy valós, átfogó képet ad a fogyasztói elvárásokról
– mondta Barna Tamás, a Republic Group Reklámügynökségi csoport ügyvezető igazgatója, a BrandFestival elnöke.
„A márkák életében rendkívül fontos minden értéket teremtő kezdeményezés, szakmai elismerés. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy a díj objektív szempontok, korszerű kutatási eredmények alapján kerüljön odaítélésre. Nagyszerű dolog, hogy ma már nagyon sok és jól használható információ áll rendelkezésre a márkaépítési munka eredményességének megítéléséhez is. A shortlistre került márkákra egyöntetűen igaz, hogy nem csak nagyszerű eredményeket értek el, hanem professzionálisan építkeztek és nagyot haladtak előre az erős márkává válás útján. Míg a Superbrands vagy a Magyarbrands hátterében álló kutatás a hosszú évek munkájával létrehozott márkaértéket vizsgálja, addig ez a díj a különböző szűrőkön keresztül elsősorban a márkaépítés dinamikáját, az elmúlt egy év szakmai erőfeszítéseit és piaci eredményeit értékelte. Reményeink szerint az idén az FMCG szektorban kiadott két szakmai elismerés megerősíti a díjazott márka pozícióját, növeli presztízsét. Ezúton szeretném megköszönni még egyszer a zsűri, kutatóink és a GFK munkáját, továbbá a Brandfestivál szervezőinek úttörő kezdeményezését” – tette hozzá László Géza, a Netvestor Kft. ügyvezető igazgatója:
Ők voltak a zsűri tagjai:
- Dr. Fazekas Ildikó főtitkár, Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT)
- Vella Rita ügyfélkapcsolati igazgató, GFK
- Oláh Alexandra marketingigazgató, Schibsted Magyarország (Jófogás.hu)
- Dr. László Géza ügyvezető igazgató, Netvestor
- Dr. Berkes Péter szakmai igazgató, BrandFestival
- Vágvölgy Mihály managing partner, DeepInsight – Creative Agency
A rendezvényen történtekről ide kattintva olvashatja tudósításainkat.