Izaura TV, Mozi+, Zenebutik, Chili TV, Kiwi TV, Spíler TV, SuperTV2, Prime, FEM3 – néhány napja már ebből a kilenc kábelcsatornából áll a TV2 főcsatornán kívül az Andy Vajna kormánybiztos tulajdonában lévő TV2 Média Csoport Kft. tévés portfóliója.
Bár az új csatornák közül több is meglehetősen döcögve tudott bekerülni a műsorterjesztő cégekhez, sőt van olyan tévé, amely egyelőre egyetlen szolgáltatónál érhető el, illetve korábban arról is beszámoltunk, hogy például az Izaura TV milyen alacsony nézettséggel indult, a tévétársaságnál mégis elégedettek az új kábelportfólió teljesítményével.
Tájékoztatásuk szerint a 18-59-es célcsoportban az év 24. hetében az akkor még 3 csatornából álló kábelcsaládjuk 4,64 százalékos piaci részedést (AD SHR%) tudhatott magának, de ez az érték a szeptember utolsó hetére már 9 csatornára kibővített tévés portfólió esetében már meghaladta a 10 százalékos közönségarányt (10,08 SHR%) is.
Ez pontosan 117 százalékos növekedést jelent. A rendkívül dinamikus fejlődés az új csatornák sikerének köszönhető
– olvasható egy, a tévétársaság által írt szövegben, amelyben főleg a Mozi+ és SuperTV2 sikereit emelték ki. Hogy a Mozi+ a 39. héten főműsoridőben és teljes napon is a harmadik legnézettebb kábelcsatorna volt a 18-59 évesek körében (PT SHR 3,5%; AD SHR 3,6%), és azt, hogy a szerdai napon piacvezető volt főműsoridőben, az éppen tévét néző 18-59 évesek csaknem 5 százaléka (PT SHR 4,8%) választotta a filmcsatorna műsorát. Péntek esti filmjük, a Total Recall pedig 6,4 százalékos piaci részesedést ért el ugyanebben a korcsoportban, közel 115 ezres nézőszámmal (AMR 113 717 fő). A SuperTV2 ugyancsak javítani tudta pozícióit az ősz kezdetére augusztushoz képest.
A SuperTV2 kábelcsatorna erősödését egyébként főleg annak köszönheti, hogy a Jóban Rosszban című napi sorozat ide került át a TV2 főcsatornáról.
Az anyacsatorna simán elégetett legalább másfél milliárd forintot
A főcsatorna viszont elég gyatrán kezdte az őszt, az információink szerint legalább 1,5 milliárd forintba kerülő Star Academy című, tehetségkutatóként bereklámozott, de sokszor inkább valósághow-ra emlékeztető, szexjelenettől sem mentes műsor például úgy bukott meg, mint ez a két motoros a linken látható videón. A műsor az egész TV2 csatornát a földbe döngölte, mely emiatt a jóval kisebb elérésű kábelcsatornákkal került versenyhelyzetbe, de még ebben a versenyben is alul maradt sokáig. Emiatt a tehetségkutató-valóságshow hibridet először egy új török sorozat, a Szultána indulására hivatkozva késő éjszakára száműzték, majd meg is szüntették a napi szintű bejelentkezését.
A végére maradt még egy grafikon is, amit a TV2 készített. Az látható rajta, hogy az új csatornák elindulásakor mekkorára ugrott a kábelcsalád összesített piaci részesedése.
A TV2 új csatornáinak indulásáról erre a címre kattintva olvashatja vissza eddigi cikkeinket.