Média

Földbe döngöli új műsora a TV2-t

Dirk Gerkens (TV2 vezérigazgató), Andy Vajna, a TV2 tulajdonosa és felesége, Vajna Tímea. Fotó: Telenor
Dirk Gerkens (TV2 vezérigazgató), Andy Vajna, a TV2 tulajdonosa és felesége, Vajna Tímea. Fotó: Telenor
Még egy kábeltévén megismételt műsort is többen néztek, mint Andy Vajna legfőbb csatornáján a Star Academy című nagyszabású produkciót, mely ezen a héten sem remekel egyelőre.

Úgy tűnik, hiába minden, például egy jakuzziban csókolózó édeshármas, a TV2 főcsatorna idén ősszel elindult, nagy elánnal beharangozott és monumentális stúdióban készülő, valóságshow-elemekkel vegyített zenei tehetségkutatója, a Star Academy egyszerűen teljes érdektelenségbe fullad, az továbbra sem tud magához térni a nézők kegyeiért folytatott versenyben.

A múlt héten már megírtuk, hogy komoly nézettségi gondjai vannak a realitys show-műsornak: a Star Academy szeptember elsejei összefoglalóját például a 18-49-es korosztálybeli tévénézők 5 százaléka választotta a Nielsen Közönségmérés műszeres adatai alapján, miközben a Cool TV-n látható Dr. Csont című sorozat iránt nagyobb volt az érdeklődés, vagyis már akkor is a kábeltévék szintjére esett vissza a TV2.

Gondoltuk, hátha azóta sikerült javítania a műsornak, ezért ismét megszereztünk friss nézettségi adatokat. A szeptember 6-i (keddi) nézettségi adatokra rápillantva azonban hamar nyilvánvalóvá válik, hogy a TV2-t ismét a földbe döngölték.

Volt, hogy az RTLII kábelcsatornán ismétlésként vetített Showder Klubot is többen nézték, mint a nagy országos kereskedelmi csatornán a Star Academy friss adását. De ennél is súlyosabb Andy Vajnáék szempontjából, hogy a főműsoridő utolsó egy órájában egyszerre három RTL-es kábelcsatorna is verte a TV2-t. Az talán ezek után nem meglepő, hogy a Való Világ háttérműsora is kiütötte a TV2-t.

Mutatjuk ugyanezt a Nielsen Közönségmérés műszeres adatai alapján felnagyítható ábrán is. (A TV2 és a Star Academy kék színnel van jelölve.)

 

Televíziók nézettsége szeptember 6-án
Televíziók nézettsége szeptember 6-án

Harmadannyian nézték kedd este a TV2-t, mint az RTL Klubot

Jól látszik az is, hogy a 19-től 23 óráig tartó tévés főműsoridőben a 18-49-es korosztályban az RTL Klubot a nézők 18,1 százaléka választotta, míg a TV2-t ennek körülbelül harmada: 6,4 százalék volt a közönségarányuk. A harmadik helyen az RTL Magyarországhoz tartozó Cool TV-nek 5,1, az RTLII-nek 4,3, és a szintén RTL-es portfólióba tartozó Film+ csatornának 4,2 százalékos share-je volt. A TV2 Média Csoporthoz tartozó Mozi+ csatornának 2,8 százaléka volt az esti órákban.

Az M1-et többen nézték, mint az ATV-t

A TV2 értékesítési csoportjának honlapján egyébként megtaláltuk a főcsatorna és a cégcsoport néhány új kis csatornájának 35. hétre vonatkozó teljes nézettségi adatát (18-59-es korosztály vizsgálatát), illetve a többi, nem TV2-s csatorna adatát. E szerint a TV2 egész heti átlagos közönségaránya 10,2 százalék volt, míg az RTL Klubé 18,5 százalék. A TV2 új Mozi+ elnevezésű filmcsatornája változatlanul erős: az 5. legnézettebb tévé volt és 4,1 százalékos közönségaránnyal rendelkezett. A Super TV2 2,7 százalékot ért el, és ezzel a 8. legnézettebb csatorna lett az országban. A TV2 Média csoport FEM3 csatornája a 19. helyen landolt 1,0 százalékos közönségaránnyal, míg az új szappanopera-csatornájuknak, az Izaura televíziónak 0,3 százalékosra sikeredett a közönségaránya.

Az alábbi ábrán az is látható, hogy a “nemzeti hírtévé”, az állami M1  hírcsatorna adását a 18-59-es korosztály 1,8 százaléka nézte, ezzel a 12. a csatornák között. Az ATV-nek egyébként valamivel lemaradva, 1,1 százalékos lett a nézettsége.

Az M4 Sport közönsége sokat csökkent az olimpia végeztével, így 1,0 százalékos share-rel a 20. helyen szerepeltek.

További érdekességek is vannak az ábrán, érdemes felnagyítani.

A 35. hét legnézettebb tévécsatornái a 18-59-es korosztály körében. Forrás: TV2 Sales
A 35. hét legnézettebb tévécsatornái a 18-59-es korosztály körében. Forrás: TV2 Sales

(Kiemelt képen: Dirk Gerkens, a TV2 vezérigazgatója, tőle jobbra Andy Vajna, a TV2 tulajdonosa és felesége, Vajna Tímea egy nyári Telenor-rendezvényen. Fotó: Telenor)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik