Csaknem 20 százalékkal csökkent a BBC tévécsatornáinak nézettsége a fiatalok körében azóta, hogy a fiataloknak szóló BBC Three (BBC 3) hagyományos televíziós sugárzását leállították – írja a The Guardian.
A lap ezt a Thinkbox nevű tévépiaci elemzőcég márciustól májusig terjedő időszakra vonatkozó nézettségelemzése alapján írta. (A Thinkbox tulajdonosai brit kereskedelmi csatornák, köztük az ITV, a Sky, a Channel 4 és az UKTV.)
Ezt az időszakot azért választotta az elemzése tárgyának a Thinkbox, mert a BBC Three tévécsatorna tévés sugárzása februárban egy merész húzással megszűnt, ugyanakkor ez az időszak még megelőzte a foci-Eb júniusi közvetítését, így még objektív módon tudták összehasonlítani a nézettséget az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Ez szinte biztosan összefügg azzal, hogy a BBC Three csak online fogható, hiszen a 3-as csatorna fő célcsoportja épp ez a fiatalos nézői réteg volt. Egyébként a BBC Trust – ez a brit közmédia működését felügyelő testület – előzetesen figyelmeztetést adott ki, mondván körülbelül 750 ezer nézőt veszíthet a BBC tévés részlege, ha csak online lesz elérhető a BBC Three. (A BBC-nek költségtakarékossági okokból nagyon össze kellett húznia magát, vélhetően emiatt is döntöttek úgy, hogy a 3-as csatornát az online térbe költöztetik, minden előzetes aggodalom ellenére.)
A lépés végül a kereskedelmi tévéknek kedvezett, főleg az ITV2 és az E4 csatornák tapasztaltak növekedést a fiatalok körében. Az ITV2 és az E4 is erős műsorokkal jelentkezett ebben az időszakban, például az ITV2 átvette a korábban a BBC Three csatornán látható Family Guy és American Dad című műsorokat, elkezdték vetíteni a Love Islandet, az E4 pedig a Big Bang Theory-t adja.
A BBC vezetősége mindezek ellenére sikeresnek tartja a BBC Three-vel kapcsolatos döntést, mivel egy évvel ezelőtt a BBC Three műsorait az iPlayer nevű online lejátszó felhasználóinak mintegy 4 százaléka nézte, mostanra viszont ez a szám 11 százalékra ugrott. Vagyis a fiatal közönség kezd átszokni a digitális térbe, és egyre nagyobb számban használják az iPlayert.
Egy korábbi hírünk szerint egyébként a BBC rádiós fronton is sokat gyengült mostanában: idén először, 15 év után kiütötték a nyeregből a kereskedelmi rádiók.
(Kiemelt képen az online térbe száműzött BBC Three megújult arculata)