Média

Merészen költözik a digitális térbe a BBC Three

ABBC Three új arculata
ABBC Three új arculata
Február 16-ától kizárólag online lesz elérhető a BBC Three csatorna, amelynek most mutatták be az új, élénk rózsaszínű arculatát.

Még novemberben jelentették be, hogy a BBC Three csatorna hagyományos sugárzását leállítja a brit közszolgálati média 2016 februárjában, arra hivatkozva, hogy a fiatalok ma már inkább online néznek tévét. A BBC Three ezután egy olyan online tévéként folytatja, amely a bbc.co.uk honlapról elérhető BBC iPlayer-en, és a BBC applikációiból lesz nézhető.

Nikki Carr, a BBC Three marketingvezetője most egy céges blogbejegyzésben mutatta meg, milyen új vizuális arculata lesz a csatornának. Ez alapján megváltozik a BBC Three azonosítója, illetve lecserélik a különböző műsorelemeket elválasztó animációkat és a tévé színvilága is más lesz, mint korábban.

A blogbejegyzés alapján olyan logót kerestek, amely televízióban, tévében, táblagépen és okostelefonon is egyszerre használható, akár kis ikonként is.

Nikki Carr hozzátette, hogy az új vizuális megjelenés jobban kiemeli, hogy mit is csinál a csatorna a jövőben. A logó igazán szembeötlő lett, nem csak a színe miatt, de azért is, mert nem is annyira „hármat” mutat.

“Könnyű lekicsinyleni egy logó márkatámogató szerepét, és biztos vagyok benne, hogy a szokásos huhogók majd azt mondják, olyan mint az Adidas, vagy olyan, mintha egy hamburgermenü ikonja lenne, vagy szóvá teszik majd, hogy nem azt fejezi ki, hogy három, ezek római számok stb., azonban én büszke vagyok rá, és nem aggódom emiatt. Vannak, akik ellenállnak a változásoknak, mi azonban valami merészet akartunk létrehozni, ami jövőbemutató és éveken át velünk lehet – írta Nikki Carr.

A BBC Three logója egyébként az elmúlt 8 évben nem változott, ezért is törekedett a marketingvezető arra, hogy a digitális világot jobban kifejező, nem pedig valamiféle „analóg” üzenete legyen az új arculatnak.

Carr példaként a Snapchat logóját említette, amely nem is tartalmazza a Snapchat feliratot a logójában, ennek ellenére mindenki a népszerű közösségi médiás felülettel azonosítja az ikont.

A BBC Three egyébként nem csak megjelenésében újul meg. Azt tervezik, hogy 20%-kal több anyagi erőforrást biztosítanak majd különböző tartalmak előállítására, amiben lesz blog, animációk is, sőt rövid klipekkel is felvértezik majd a vezető anyagokat.

A marketingvezető azt ígérte, hogy napi szinten jelentkeznek majd különböző tartalmakkal. Új termékeket és digitális tartalmakat is bemutatnak majd a tévében megszokott formátum mellett. A tartalmakat alapvetően a BBC munkatársai állítják majd elő, de külső cégektől is vásárolnak majd különböző hír és sport anyagokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik