Naponta országosan több mint 6 millióan, míg a fővárosban több mint 1 millióan rádióznak – derül ki a TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium 2016. február-májusi időszakra vonatkozó kutatási eredményeiből.
Az adatok nem mutatnak lényeges változást a korábbi kutatási hullámhoz és a tavalyi értékekhez képest.
Az idén májusban a Sláger Rádió Zrt.-nek eladott Class FM-et (Simicska Lajos rádióját) a 15 éves és idősebb korosztály körében 2016. február-május között naponta átlagosan 2,7 millióan hallgatták, ezzel továbbra is piacvezető volt. A Simicska-érdekeltségek között egyelőre megmaradt Music FM közönsége csaknem 900 ezres, a Radu Morar romániai üzletember tulajdonában lévő, a Magyar Sláger TV-t is működtető Tematic Media Grouphoz tartozó Sláger FM (a volt Juventus Rádió) hallgatósága a félmilliót közelíti, az Arató András üzletember és a Brit Média tulajdonában lévő Klubrádió közönsége 208 ezres. Százezer feletti táborral még a Spéder Zoltán féle, az Index-tulajdonosaként is ismert CEMP (Közép-európai Média és Kiadó Zrt.) érdekeltségei közé tartozó InfoRádió (118 ezer) rendelkezik. Egy átlagos napon a Simicska Lajos érdekeltségei közé tartozó Lánchíd Rádiót 98, míg a Target Médiához tartozó Jazzy-t 75, és a szintén targetes Klasszik Rádiót 54 ezren hallgatták.
A fővárosban a Class FM-et 468 ezren, a Sláger FM-et 288 ezren, a Music FM-et 242 ezren hallgatták naponta. A Klubrádió napi hallgatótábora 135 ezres, az InfoRádióé 82, a Jazzy-é 53 ezres, a Klasszik Rádióé és a Lánchídé 50 ezer alatti.
Budapesten a rádióhallgatók száma több mint 1 millió fő volt – közölte a mérőcég.