Média

Nagy kudarc a TV2-nél: a megújulás is besült

A megújult Tények műsorvezetői, Gönczi Gábor és Marsi Anikó
A megújult Tények műsorvezetői, Gönczi Gábor és Marsi Anikó
Nagy megújulás, új díszletek és új műsorvezetők ide vagy oda, a nézők inkább az RTL Klub Híradóját választják Andy Vajna csatornájának hírműsora, a Tények helyett. Idén még alig volt olyan este, amikor ne az RTL hírműsora nyert volna, és ezen a Tények megújulása sem tudott fordítani.

Nagy dirrel-durral harangozták be a napokban, hogy megújul a TV2-n a Tények című hírműsor.  Ennek érdekében a konkurenciától igazoltak műsorvezetőket: a korábban az RTL-en látható Fókusz műsorvezetőjét, Gönczi Gábort csábították át a Nagytétényi útról, valamint a szintén egykori RTL-es, de a közelmúltig tévés pályáját szüneteltető Marsi Anikót kérték fel a Tények műsorvezetőjének. A megújulás körüli médiavisszhangot jól mutatja, hogy például 24.hu élőben közvetítette a Tények megújulásának napját.

Ám a nagy médiahírverés sem volt elegendő ahhoz, hogy a Tények le tudja gyűrni piactársát, az RTL Klub Híradóját, vagy akár csak meg tudja szorongatni Szellő Istvánékat. A legújabb nézettségi adatok alapján az RTL Híradó továbbra is játszi könnyedséggel nyer, bármely korosztályt is vesszük górcső alá. Így történt ez a múlt héten is, amikor minden napot a Híradó nyert, nem pedig a Tények – legalábbis a Nielsen Közönségmérés adatai alapján. Sőt az idei év eddig eltelt napjaiból a teljes lakosság körében csupán egyetlen nap volt, amikor az RTL-t le tudták nyomni.

Íme a részletek egy beszédes táblázatba foglalva:

Az RTL Híradó és a TV2 Tények című műsorának nézettsége
Az RTL Híradó és a TV2 Tények című műsorának nézettsége

Ahogyan jól látszik, az RTL Híradó idén január elsejétől május 8-ig a teljes (4 évesnél idősebb) lakosság körében 24,5 százalékos közönségaránnyal (SHR) rendelkezett, szemben a Tények 20,1 százalékával. Ha a TV2 által használt 18-59-es korosztályt nézzük, akkor sem jobb a helyzet a Tények szempontjából, amelynek 16,8 százaléka volt, míg az RTL-nek ugyanezen időszakban 22,8 százaléka. 18-49-ben pedig 19,8 SHR%-a volt idén januártól az RTL hírműsorának, szemben a TV2 16,2 százalékával.

Az is látszik, hogy a múlt heti megújulás sem tudta megfordítani az RTL és a TV2 közötti küzdelmet: május 2. és május 8. között a teljes lakosság körében az RTL Híradót a tévénézők 24,8 százaléka, míg a Tényeket 22,4 százalék választotta. Ha a 18-59-es korosztályra szűkítünk, akkor 23,5 százaléka volt az RTL-nek, míg a TV2-nek 17,2. A kereskedelmi szempontból kiemelt 18-49-es korosztály esetében pedig az RTL Híradó 21,2, a Tények 16,7 százalékkal rendelkezett május 2. és május 8. között.

Ebben az alábbi táblázatban pedig az látható, hogy az év eddig eltelt napjaiban hány napot nyert a Híradó 18-49-ben, 18-59-ben és teljes lakosságban. Eszerint 18-49-ben a Tényeknek a teljes lakosságban egyetlen nap kedvezett, míg 18-59-ben kettő. 18-49 esetében némiképp jobb volt a helyzetük: 14 nap volt nyerő Andy Vajnáék csapata számára, de még így is átengedtek 115 estét az RTL-nek.

Megnyert napok száma
Megnyert napok száma

A múlt héten írtunk róla: a TV2 már hétvégente sem remekel, hiába volt néhány hétvége az övék. A fentiek alapján pedig a Tények megújítása sem sült el valami jól, legalábbis egyelőre. Hogy mi lesz az újabb kudarcokra a TV2 válasza, azt egyelőre nem tudni, mindenesetre amíg ez kiderül, az önök figyelmébe ajánljuk a TV2-vel kapcsolatos másik korábbi hírünket, ami alapján hamarosan további tévécsatornákat is indítanak Andy Vajnáék, és ennek érdekében olyan szókapcsolatokra is beadtak védjegyoltalmakat mint a Mozi+, a JoyTV, vagy éppen az Izaura TV. Erről (és a további nevekről) bővebben itt írtunk. A beadott védjegyek miatt egyébként többszereplős jogvita lehet.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik