Média

Már hétvégente sem remekel a TV2

Bár Dirk Gerkens, a TV2 Csoport vezérigazgatója egy múlt heti interjúban arról beszélt, hogy hétvégente milyen jól teljesít a csatorna, a nézettségi adatok alapján a #mienkahetvege kampány ellenére az elmúlt két hétben már nem teljesítenek igazán jól. Nem igaz az sem, hogy hétköznapokon zárulna az RTL és a TV2 között a "nézettségi olló".

Dirk Gerkens a múlt héten a Népszadságnak adott interjúban azt mondta, hogy a TV2 az utóbbi időben nyerte a hétvégéket az RTL Klubbal szemben. A cél Gerkens szerint az, hogy egész évben a TV2 uralja a szombatot és a vasárnapot, a hétköznapokban pedig csökkentsék az ollót, vagyis a két országos nagy kereskedelmi csatorna, az RTL és a TV2 közötti nézettségi görbéken látható távolságot. „Jól haladunk” – mondta erről.

Gerkens szavainak azonban több szempontból is ellentmondanak a Nielsen Közönségmérés adatai, a 24.hu ezeket elemezve több, ezzel ellentmondó jelenséget is látott.

A TV2 vezérének szavaival ellentétben például nem igaz, hogy hétköznap zárulna az olló az RTL Klub és TV2 között. Teljes nap és főműsoridőben is óriásit erősödött az RTL Klub tavasszal a hétköznapokon, a TV2 pedig sok célcsoport esetében még gyengült is. Vagyis egyelőre hétköznap nem sokat sikerült az “ollózárás” ügyében előrehaladni.

Nincs ollózárás az RTL és a TV2 között
Nincs ollózárás az RTL és a TV2 között, sőt távolodik a céltól a TV2

Ami a hétvégéket illeti, ott sem tűnik olyan rózsásnak a TV2 helyzete, mint azt a vezérigazgatójuk kommunikálta, sőt úgy tűnik, hogy a #mienkahetvege kampány pozitív hatása máris lecsengőben van, a kampányon a szöveget lassan #mienkvoltahetvege hashtagre lehet cserélni. Az RTL ugyanis már második hete elviszi a szombatokat, és vasárnapi pozíciók sem tűnnek erősnek.

Például a 18-49-es korosztályban az RTL Klubon látható Farm című valóságshow a 17., tehát a most zárult héten már megverte a Kismenőket (18,1 versus 17,6). Ami a vasárnapot illeti, elég minimális különbség volt az RTL Klub és a TV2 között a kereskedelmi célcsoportban (3,1) tegnap. Ez azért is érdekes, mert egy átlagos hétköznap az RTL Klub és a TV2 között minimum 10 pontos különbség mérhető előbbi javára.

#mienkahetvege - vagy inkább #mienkvoltahetvege
#mienkahetvege – vagy inkább #mienkvoltahetvege

Gerkens szavaiból az egyébként kétségkívül igaz, hogy áprilisban a TV2 átvette egy időre a vezetést az RTL-től hétvégente. De például 18-49-es korosztályban és a teljes lakosságon belül nem, ha pedig a főműsoridőt nézzük, akkor egy héttel ezelőtt szombaton is az RTL nyerte (igaz, 0,5 százalékkal) az estét, a Kismenők pedig folyamatosan csökkenő közönségarányt mutat, a kereskedelmi célcsoportban elvesztette a nézőinek csaknem a 30 százalékát, miközben az RTL-en a Farm és a Gyertek át szombat este! kezd adásról adásra visszaerősödni. A múlt hét vasárnapi Showtime Hajdú Péterrel nézettségi görbéje pedig akár komoly aggodalomra is okot adhat a Róna utcában.

Egyébként az RTL a Gerkens-interjú megjelenését megelőző 16 hétből 13 hétvégét megnyert idén.

Ami azt a célt illeti, hogy „egész évben mi nyerjük a hétvégéket”, bőven van még teendője Gerkens csapatának, mert egyelőre minden célcsoportban és napszakban lemaradásban vannak:

16. heti hétvége:

18-49 főműsoridő: 14,7 (RTL Klub) – 13,9 (TV2)
18-49 teljes nap: 10,8 (RTL Klub) – 9,1 (TV2)
Teljes lakosság főműsoridő: 13,4 (RTL Klub) – 12,6 (TV2)
Teljes lakosság teljes nap: 10,8 (RTL Klub) – 9,3 (TV2)

A most véget ért, 17. heti adatok alapján pedig az RTL Klub átlagos heti közönségaránya az április 25-i héten 20,1 százalék volt, a TV2 10,6 százalékot produkált. A TV2 jelenleg tehát egy-egy műsorral ugyan képes megelőzni az RTL-t (jellemzően hétvégente), de semmi több.

(Kiemelt kép: Ördög Nóra a Kismenőkben – archív)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik