Sikerült némiképp zavarba hoznunk a napokban éppen 10. születésnapját ünneplő Twitter központját néhány nekik küldött kérdésünkkel, amelyek főleg arra irányultak, hogy hány magyar használja a közösségi médiás rendszert, kíváncsiak voltunk ugyanis arra, hogy továbbra is érvényesnek kell-e tekinteni azt az elterjedt nézetet, hogy a Twitter felületnek még mindig kevés a magyar használója. Az ezzel kapcsolatos kérdéseinkre azt a választ kaptuk Christopher Abboudtól, a Twitter EMEA régióért felelős kommunikációs vezetőjétől, hogy nekik nincsenek pontos, országszintű adataik. A kommunikációs vezető ugyanakkor figyelmünkbe ajánlotta a socialbakers.com oldalt, ahol több érdekes, országszintű – így Magyarországra is szűkíthető – és iparági bontású statisztikát is közzétesznek a Twitterrel kapcsolatban.
Palvin Barbaráért rajonganak a leginkább a twitteresek
A socialbakers.com-on elérhető adatokat tanulmányozva megállapítható, hogy a Twitter legnagyobb magyar sztárjának jelenleg Palvin Barbara számít, aki 889 ezer követővel rendelkezik a közösségi médiás oldalon, ráadásul a követői tábora folyamatosan nagyon emelkedik, a múlt hónapban például több mint 11 ezer új követőt szerzett. A 22 éves magyar divatmodell, akiről nemrégiben írtuk meg, hogy újra vetkőzött és erről videó is készült, egyébként eddig 4565 alkalommal posztolt. A második legnépszerűbb magyar profil a Twitteren a socialbakers.com szerint a TV2-é. A TV2-nek összesen 272 ezer követője van, harmadik helyen pedig a hvg.hu végzett 240 ezer követővel. Negyedik helyen szerepel a TOP-listában egy lakhelyének Perut megjelölő magyar, egy bizonyos Kovács László 225 ezer követővel. Az ötödik helyen egy gyógynövényekkel foglalkozó Twitter-fiók szerepel (221 ezer követő), melyet Aleska Diamond pornószínész-légtornász fiókja követ 212 ezer követővel.
Ahol a TV2 meg tudja verni az RTL-t
Ha a magyar profilokat tovább szűkítjük iparág szerint, akkor a socialbakers.com szerint a médiakategórián belül a TV2 és a hvg.hu után az Időkép profilja a legnépszerűbb (206 ezer követő), majd a VIVA Hungary következik a maga 168 ezer követőjével. Ezt követően a HírTV következik 106 ezer követővel. Az MTV Hungary 37 ezer követővel rendelkezik, míg a Bravo Hungary-nak 29 ezer követője van Twitteren. A sorban ezután következő Playboy Hungary valamivel több mint 9 ezer követőjével megelőzi az Indexet, amelynek 7 ezer követője van. A 10-es TOP-lista végén a Népszabadság Online található közel 6 ezer követővel. Egyébként a statisztikából valamiért kihagyták az RTL Klubot, pedig 181 ezer követőjükkel a negyedik helyet igazán megérdemelték volna.
Az RTL negyedik helyezése amúgy azért is érdekes, mert nézettség alapján a TV2-t messze maga mögé utasítja, ahogy arról éppen ma írtunk.
Globálisan a YouTube Twitter-fiókja népszerűbb mint a Twitter Twitter-fiókja
Érdemes egyébként ránézni a globális adatokra is. Ebből ugyanis az a felettébb vicces dolog is kitűnik, hogy a Twitter médiakategóriáján belül a YouTube fióknak van a legtöbb követője: 60,9 millió. Ezzel szemben a Twitter Twitter-fiókját “csak” 53,9 millióan követik, míg az Instagram Twitter-fiókját 40,9 millióan.
A médiakategórián belül egyébként a 4. legnépszerűbb fiók nemzetközi összesítésben a rendkívüli híreket közlő CNN Breaking News, amelyet 36,3 millióan követnek. Az 5. helyen áll az ESPN csatorna 26,1 millióval, majd következik a New York Times 25,1 millió követővel. A BBC egyébként csak a 8. helyre került, 21,8 millióval, mivel egy másik CNN-es fiók is bekerült a TOP-ba. A Google-nek a Twitteren 14,3 millió rajongója van, ezzel éppenhogy bejutott a TOP10-be.