A kiskereskedők már javában készülnek rá, hogy a Star Wars most megjelenő új epizódja, Az ébredő Erő felpörgeti a forgalmukat. Számukra épp ezért kedvező, hogy a Nielsen szerint a Csillagok háborúja rajongói viszonylag jómódú, fiatal családdal rendelkező emberek, akik többet költenek az átlagos mozilátogatónál.
Érdekes az is, hogy a Star Wars rajongói évente 156 dollárt költenek különféle snackekre, ami 11 dollárról több az átlagos amerikai értéknél.
A demográfiai adatokat vizsgálva az látszik, hogy a Star Wars rajongói 17 százalékkal nagyobb eséllyel származnak az X generációból, és van legalább egy tizennyolc év alatti gyermekük.
Mindez fontos lehet a Star Wars franchise jogaival rendelkező Disney számára is, amely várhatóan nagy profitra tehet szert a most megjelenő, Az ébredő Erő kapcsán. A Star Wars merchandise termékek máris elkezdték elárasztani a piacokat, a Yoda fürdőköpenytől kezdve a Darth Vader zuhanyfejen át a Star Warsos gofrisütőig, és ezek a film premierje és a karácsony miatt várhatóan különösen is jól fogynak majd. Egy, a The New York Post által megkérdezett elemző szerint ezekből a márkázott termékekből az elkövetkező egy évben akár 5 milliárd dollár bevétel is származhat a Disney részvényeseinek nagy örömére.
Harrison Forddal mindent el lehet adni?
A Nielsen kutatói azt is megnézték, hogy a Star Wars szereplői mennyire értékesek a reklámpiac számára. Harrison Ford például 100 pontot kapott a Nielsen sztárok hitelességét, szerethetőségét és más tulajdonságait mérő, 100 pontos N-Score skáláján. Carrie Fisher és Mark Hamill mindketten 79 pontot kaptak, ami ugyancsak átlag felettinek mondható.
Az új szereplők közül Lupita Nyong’o szerezte a legmagasabb pontszámot (76) az N-Score mérésben. Mindez azt jelenti, hogy Harrison Ford személyével valószínűleg elég sok mindent el lehet adni egy reklámban.