Az évtizedeken át mellőzött magyar festőművész, a valóság szerelmeseként emlegetett Czene Béla (életművét hosszan itt mutattuk be) Kádár-kori művészetének két fő irányát a korszak Magyarországának, illetve Olaszországának mindennapjait meglepő élénkséggel és részletességgel mutató képek jelentették.
A városképek szerves részét jelentő feliratokat, reklámokat, illetve akár graffitiket is megfestő művész egy 1985-ös római utcarészletet ábrázoló képén a Kieselbach Galériában júniusban tartott kiállítás egyik látogatója vette észre a háttérbe olvadó, egymásra helyezett sarlót és kalapácsot, illetve a
Reagan boia,
azaz a
Reagan, a hóhér
feliratot, amit nyilvánvalóan a nyolcvanas évek derekán erős olasz kommunista mozgalom egy híve helyezett el a házfalon:
Azóta közel negyven év telt el, a hasonló feliratok azonban ennyi idő alatt sem tűntek el nyomtalanul, sőt, újak is születtek – jól bizonyítja ezt a velencei Cannaregio negyed egyik hídján látható példány:
A környék a Google utcanézetén itt járható körbe.