Az első mesterséges égitest, a Szputnyik-1 hatvanöt évvel ezelőtt pályára állásával elindult, 1975-ig tartó űrverseny időszakában a világ minden részén furcsa tárgyak, illetve építmények jelentek meg: a játszótereken megmászható rakéták, az egykori Szovjetunió közterein érdekes szobrok, a földrésznyi ország boltjaiban pedig műholdakat, űrkutyákat, illetve űrhajókat mutató cigarettás- és gyufásdobozok, vagy épp kekszek tűntek fel, az űrkutatás legfrissebb eredményeinek ilyen módon való bemutatásával a hatvanas években ugyanis bármit el lehetett adni.
Tudták ezt jól az Egyesült Államokban is, kevesen lépett azonban olyan meglepőt, mint a chicagói Family Foods, ami 1963-ban létrehozta a valóságtól a lehető legtávolabb álló Clanky, azaz Csörömpölő arasznyi, furcsán barna műanyagfiguráját, amit csokoládésziruppal töltöttek meg, majd pillanatok alatt a gyerekek kedvencévé tették.
Köszönhető volt ez annak, hogy a könnyen cukorsokkot okozó folyadék nem egyszerűen csak finom volt, de egy örökre a memóriába égő tévéreklámmal minden vetélytársnál jobban felhívta magára a figyelmet – a hat évtized távlatából inkább bizarrnak ható képsorban a nyalókafákkal teli tej- és cukorbolygóra érkező űrhajós néhány spricceléssel máris csokoládés tejet, vagy sziruppal leöntött fagylaltkelyhet készít nekik, de egy szomorú kisfiút is felvidít, miközben a körülötte lévő gyerekek ugyanazt a dalt éneklik neki:
Imádjuk Clanky-t, Clanky-t, az űrhajóst.
Olyan dolgokra képes, amire senki más!
Csak megnyomjuk,
És máris csokis lesz tőle a tejünk.
Csokis!
Az 570 grammos kiszerelés végül egészen a hetvenes évek hajnaláig a piacon maradt, majd nyomtalanul eltűnt, a gyerekek érdeklődése alig néhány évvel a Holdraszállás után, a szovjet-amerikai űrkapcsolatok javulásával ugyanis hirtelen csökkenni kezdett.
Az üres csomagolások persze túlélték az elmúlt ötven évet, így a legnagyobb online piactereken ma is tucatnyi, különböző állapotú darabbal találkozhatunk, 10-20 ezer forintnyi dollárért pedig akár vásárolhatunk is belőlük.