Az idén százhuszonöt éves magyar mozitörténetre visszatekintve számtalan furcsa epizódba botolhatunk: a vásznon feltűnő furcsa ételek mellett arcátlan filmreklámokba ütközhetünk, de akár egy lakóházzá alakított pesti mozival, vagy az egy időutazó feleségévé vált Karády Katalinnal is megismerkedhetünk. Az időgépet elcsenve persze még több érdekességet látnánk, így a világ első, Magyarországon készült Drakula-filmjét, vagy a Halál halálát szintén elsőként filmre vivő, a II. világháború zűrzavarában eltűnt darabot is megnézhetnénk.
Egyik élmény sem lenne azonban olyan meglepő, mint ami 1946 márciusában, egy pesti moziban érte a jegyet váltó kisgyermekes családokat, akik a Miki egér, Donald kacsa, Pluto kutya és a kis malacok által bemutatott „bűbájos színes Walt Disney parádé” megnézése után kísérőműsorként a Magyar Filmipari Rt. (MAFIRT) híradójának különkiadásába futottak volna bele, ami a
címet viselte.
A furcsa programról újsághirdetésekben is hírt adtak – ennek bizonyítéka a nyár folyamán az Újságcikkek fenyegető aurával nevű Facebook-oldalon tűnt fel:
Az ismeretlen fővárosi lapban megjelent hirdetés röviddel a hungarista volt kormányfő, illetve az 1944. októberétől 1945. márciusáig hatalmon maradt kormányának belügyminisztere, a nyilas Vajna Gábor, pártonkívüli hadügyminisztere, Beregfy Károly, a Magyar Megújulás Pártjából érkezett vallás- és közoktatási minisztere, Rajniss Ferenc, illetve a Nyilaskeresztes Párt ideológusa, dr. Gera József március 12-i, kötél általi kivégzése után születhetett, helyszínként pedig az 1926-ban megnyílt, 1948 óta Puskin nevét viselő belvárosi Forum Filmszínházat jelöli meg.
Ugyanezt a programot mutatja a Világ 1946. március 22-i száma, ami arra enged következtetni, hogy a két filmet ettől a naptól kezdve számos alkalommal vetítették együtt:
Az Uránia műsora sem volt kevésbé meglepő: a filmhíradóhoz az első horrorfilmek egyikeként emlegetett svéd némafilm, A halál kocsisa (Körkarlen, 1921) 1939-es amerikai adaptációját kapcsolták, aminek története szintén erős kontrasztban áll a kísérőműsorral, hiszen, a szilveszter éjjelén maga helyett új kocsist – az év utolsó, bűnben meghalt emberét – kereső Halált helyezi a középpontba: