A modern szépségipar által mindennapossá tett eszközök látványa ma már senkit sem lep meg, hiszen a különböző kozmetikumokat látva az embereknek nem egy halálos fegyver, vagy a kémeket segítő eszköz jut eszébe.
A hidegháború csúcsán a szuperhatalmak hírszerzői ezt ki is használták: a KGB-nél ezért gyártották a Halál Csókjának nevezett, 4,5 mm-es pisztolyt rejtő rúzst, az amerikai CIA pedig ezért készítette el a púdert, aminek tükrében oldalról nézve különböző kódok, illetve azok magyarázatai látszanak.
Az időben néhány évtizedet visszaugorva egy talán még érdekesebb esettel találkozhatunk: a
A húszas évek Amerikájában népszerűvé vált darabokat főleg az úgynevezett flapperek vásárolták – azok a fiatal, a korban sokak által elvártnál rövidebb szoknyát hordó nők, akik bubifrizurát vágattak, erősen sminkeltek, jazz-t hallgattak, autót vezettek, cigarettáztak, és viselkedésükkel is messze eltértek az elfogadott normáktól.
A nőket kirabolni vágyókat megjelenésével sokszor elijesztő, különböző színekben készült tokban egy púder, illetve pirosító mellett két, lövedéknek álcázott miniatűr rúzsnak jutott hely.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A szokatlan eszközt az 1905-ben, Connecticutban egy testvérpár által alapított, óraházak mellett lámpákat, ékszerdobozokat, cigarettatárcákat, illetve evőeszközöket készítő Weidlich Brothers készítette, tervezője pedig jó eséllyel a tulajdonosok egyike, Louis Weidlich, vagy a vállalat formatervezője, Alfred J. Flauder volt.
A tárgyról még több fotó itt látható.