A Magyar Falu Program keretében a kormány idén februárban bejelentette a falusi kisboltok támogatási programját, ami lényegében a már meglévő egységek működését, fejlesztését, vagy épp a bezárt helyek újranyitását kívánta segíteni – akár hatvan millió forinttal.
A Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. által lebonyolítandó projekt kétezer fős, vagy annál kisebb lakosságszámú településeket céloz meg, első eredményeit pedig október közepén tették közzé. A modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos, Gyopáros Alpár ekkor 5,6 milliárd forintnyi támogatás kifizetését jelentette be, amiből rövidesen százhuszonegy új bolt születik majd.
A pénzhez jutó vállalkozásoknak persze kötelezően be kell tartania majd az arculati kézikönyvben foglaltakat, aminek köszönhetően közel egy tucat piros-fehér-zöld zászló jelenik majd meg az egységek homlokzatán, az előtte lévő járdaszakaszon, illetve a belső terekben – vette észre a 444.
A Bethlen Gábor Alapkezelő oldalán április óta elérhető dokumentum grafikai szempontból nem túl igényes megoldásokat vonultat fel, kezdve a logótól:
A különböző táblákon, oklevélen, illetve hírlaptartó állványon át:
Egy pillanatra elidőzve a kis falvakban nyilvánvalóan nélkülözhetetlen logózott papírpohárnál, kártyánál, illetve vászon- és papírszatyornál:
Eljutva végül az üzlet utcai képének vázlatáig, amiről természetesen a kirakatmatrica sem maradhatott le:
A Nemzeti Dohányboltok tipográfiai megoldásai, illetve arculata után ideje tehát felkészülni a szemeket érő következő vizuális csapásra, pedig épp ennek ellenkezőjére, a túlburjánzó, környezetükből különböző eszközökkel kiemelkedni akaró üzletportálok egységesítésére, finomítására lenne szükség – és távolról sem csak a fővárosban.
A teljes elvárt arculat itt érhető el, galériánkban azonban végiglapozható a lényegi része: