Kultúra
Fotó: Marjai János / 24.hu

Kamu az unoka, de boldoggá teszi a haldokló anyukát

Bodnár Judit Lola
Bodnár Judit Lola

újságíró. 2018. 07. 29. 11:00

A Poligamy és a Coming out rendezője újra furcsa szerelmi történetet forgat Tenki Rékával, Mészáros Bélával és Básti Julival. A forgatásról jelentjük.
Korábban a témában:

Rikító kék szempilla, kreppelt sörény, virágos ruha, pettyes kiskabát, és összességében olyan outfit, hogy a ’80-as évek legextravagánsabb diszkólányainak is becsületére válna – és egy terheshas. Így megy templomba Saci, azaz Tenki Réka a Mimi munkacímen futó, most készülő romantikus komédiában, melyet a Poligamyt és a Coming Outot is jegyző Orosz Dénes rendez. A film forgatása nagyjából a felénél jár, ekkor pillanthattunk be a munkálatokba. A Pasaréti templomban járunk, ahová Saci „anyósjelöltje” kóruskoncertjére érkezik, a jelenet pedig igazi nagypályásokkal teli: Tenki Réka Básti Julival, Pogány Judittal és Andai Katalinnal kerül percről percre kínosabb helyzetbe.

(Kattintásra galéria nyílik.)

A történet ugyanis, ahogy Orosz Dénes korábbi filmjeiben, ismét egy szokatlan helyzetből indul: férfi főhősünk, bizonyos Gergő súlyos szívbetegségében haldokló édesanyját akarja felvidítani halála előtt, ezért beszervezi a szomszéd Sacit, aki épp gyereket vár, hogy játsszák el együtt a mamának, hogy ők egy pár, a gyerek pedig a közös utód. Igen ám, de a mama utolsó pillanatban kap egy transzplant-szívet, és kezd egyre jobban lenni, így folytatniuk kell a színjátékot. A jó szándékú fiút Mészáros Béla, édesanyját Básti Juli, Sacit pedig Tenki Réka alakítja, de mellettük is csupa első vonalbeli színész – egyebek mellett Rezes Judit, Mészáros Máté, Ónodi Eszter, Luca Bercovici, Bodrogi Gyula, Cserhalmi György és Molnár Áron – tűnik majd fel az egyre nagyobb káoszba forduló történetben.

Tenki Réka szerint a legfontosabb, hogy a nézők úgy jöjjenek ki a moziból, hogy kaptak a filmtől valamit.

Szeretném, hogy olyan filmet rakjunk mozivászonra, ami nagyon szerethető, tele van szerelemmel, érzelemmel, és a ránk jellemző humorral, hogy a nézőket egy kis időre kiszakítsa a mindennapokból, és azt mondhassák, hogy „annyira szerettem minden szereplőt, és annyira jókat röhögtem, ezek a helyzetek velem is megtörténtek már!”. Nem is akarom műfajilag kategorizálni a filmet, inkább csak azt, hogy ilyen hatást szeretnénk, hogyha elérnénk.

Tenki Réka dolgozott már Orosz Dénessel, és a színészgárda is vonzó volt a szerep elfogadásakor, de amivel rögtön megnyerte magának a forgatókönyv, az az volt, hogy bár az élethelyzetük értelemszerűen teljesen más, mégis van benne és Saciban valami közös.

Minden helyzetben van egy olyan mondata, ami nem oda illő, de vicces, és mégsem tudjuk hova tenni. És ez velem is sokszor megtörténik, ahogy az is, hogy mindig olyan helyzetekbe keveredek, hogy nevetek saját magamon. Azért remélem, hogy ez úgy jön majd le a mozivásznon, hogy a nézők is élvezni fogják, ahogy én. Ez a lány öthónapos terhes, és szeretne biztonságos hátteret teremteni, mire megérkezik a kicsi. Ebben az élethelyzetben keveredik össze a sorsa a Gergőével, aztán meglátjuk, hogy össze tudják-e fésülni az életüket, vagy sem.

(Kattintásra galéria nyílik.)

Bár ez csak az alaphelyzet, de azt azért már ennyiből is lehet látni, hogy a film rom-kom volta ellenére sem a szirupos limonádék sorát szeretné folytatni, ami a férfi főszerepet alakító Mészáros Bélának különösen fontos volt.

Bár hivatalosan a film romantikus vígjáték, de közben szerintem tragikomédia is. És nekem nagyon tetszik az, hogy a dolgok, amelyeken a karakterem, Gergő átmegy – az anyja elvesztésének lehetősége, később aztán a pánik, hogy nem tud elköteleződni egy nő mellett – ezek sokkal nagyobb nehézséget okoznak neki annál, hogy túl könnyed legyen a vége. Szeretem azt, hogy azért nem oldódik meg minden, nem egy ilyen negédes, gejl történet, hiszen az élet sem ilyen. Ezért szeretem az európai filmeket, a dán, a svéd filmeket, mert ezek kicsit jobban tükrözik a valóságot: az ember megéli a drámát, a fájdalmat, a következő percben meg nevet. Remélem, hogy itt is hasonló élmény lesz.

Mészáros színpadon rengeteg ideje játszik, és néhány filmben is láthattuk, de ez lesz az első igazi filmfőszerepe, és elmondása szerint nagyon nagy kedvvel ugrott neki ennek a feladatnak. Az már csak hab volt a tortán, hogy kikkel dolgozhat együtt.

Básti Julit még a 80-as években VHS-en néztem a Katona József Színház előadásaiban, és most vele játszom! Meg például Bodrogi Gyulával. Bár vele csak egy jelenetben voltunk, de ötven méterre, egy másik gangon, Cserhalmi Györggyel meg volt közös jelenetünk, három is, de egyikben sem beszéltünk. De azért az jó volt, hogy ott állt előttem.

Mészáros Béla személye már a film kezdetekor biztos pont volt, a rendező ugyanis egyértelműen őt képzelte el a film főszerepére, van ugyanis a karakterben és Mészárosban valami nagyon hasonló: mindketten erősen önreflektív vonásokat mutatnak.

Gergő folyamatosan ugrál, kis hebehurgya srác, egy nagy gyerek, de aztán végül mindig magára reagál, és ez rám is nagyon jellemző, és ezt Dénes is így látta. Ő megnézte a darabot két éve a Jurányiban, amit a színművészetis osztályunk minden tagjáról csinálunk, most Fenyő Iván lesz, rólam két éve szólt. És Dénes azt mondta, hogy már amikor megnézte azt, akkor elgondolkodott, mert ott sok minden kiderült rólam, ami ehhez a történethez kapcsolódhat. Két nagyon erős szál van a történetben, az egyik a főszereplő édesanyjával való kapcsolata, a másik pedig a nőkkel való kapcsolata: az édesanyjával egy rettentő erős kötődés van köztük, és nem tud kilépni a gyerekszerepből negyvenévesen sem, a nőkkel való kapcsolatát meg abszolút az elköteleződési problémák, az önértékelés és a felelősségvállalás hiánya határozza meg, ami szerintem nagyon jellemző a mi generációnkra. Kérdezték is, hogy kinek ajánlom a filmet: persze, mindenkinek, de leginkább a férfiaknak, ennek a generációnak.

(Kattintásra galéria nyílik.)

Orosz Dénes rendező is kiemelte, hogy a Mimi azért a történeten túl is mesél néhány fontos dologról.

A szüleink szeretetét, az elköteleződéstől való rettenetes félelmet, a szorongásainkat, nemcsak az elköteleződéstől, hanem úgy egyáltalán – ezeket szeretném becsatornázni a történetbe. Két évig egyedül írtam a forgatókönyvet, aztán csatlakozott hozzám Várady Zsuzsi, és szuper, hogy ő belépett, mert nagyszerű, új szemszöget hozott be.

A rendező korábbi filmjei rendre egy furcsa, erős helyzetre épültek, és bár ez itt is adott, és kétségtelenül lesznek hasonlóságok is, ezzel együtt is hangulatában teljesen más filmet ígér, mint a korábbi munkái.

Ez egy szabadabb légkörű film. Az eddigi filmjeimet meghatározta egy szokatlan alapötlet, és ez az ötlet vitte végig az egész történetet, most viszont sokkal-sokkal többet merítek a színészekből, és az emberi interakciók érdekelnek. Itt tényleg hús-vér emberek találkoznak egymással. Ettől még ez egy igazi közönségfilm, csak épp olyan, ami valóban az emberi viszonyok körül forog.

A Mimi munkacímű film a Filmalap többszöri fejlesztési támogatása után 350 milliós gyártási támogatással készül, a forgatás még augusztus 12-ig tart, a kész film pedig 2019 novembere-decembere környékén kerülhet mozikba.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Magyarországról szertegurulnak az uniós támogatások Delaware-től Tallinig

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.