A Startlap, a Nők Lapja Cafe, a Vezess.hu, a StoryOnline, a Hírstart, a Hír24 hírműsora és a Hír24.hu is csatlakozik a reklámadó elleni bojkotthoz.
Az RTL és a TV2 csatornái főműsoridőben negyedórára elsötétülnek.
A Magyar Reklámszövetség kedden kezdeményezte, hogy a médiavállalatok lépjenek fel a brutális mértékű reklámadó ellen, amit a törvénytervezetet benyújtó L.Simon László fideszes képviselő az internetes közösségi oldalakra is kiterjesztene.
Csökken a magyar nyelvű tartalom, munkahelyek szűnnek meg, a cégek külföldre helyezhetik át székhelyüket
A Reklámszövetség állásfoglalása szerint a tervezett reklámadó a tavalyi javaslatnál is súlyosabb terheket róna a magyar médiavállalkozásokra, amelyek jelenleg is számos adónem formájában járulnak hozzá a közös teherviseléshez.
A reklámadó összege a médiavállalkozások oldalán költségnövekedésként jelentkezik, amelyet a médiavállalatoknak ki kell gazdálkodni – mivel az áremelés a jelenlegi piaci viszonyok között szinte lehetetlen, ezért félő, hogy a kieső bevételre adott válasz csak a munkahelyek megszüntetése, valamint a magyar nyelvű tartalomelőállítás visszafogása lehet.
Különösen súlyos következményekkel járhat az adó kivetése a televíziós szektorban, amely az adó sávos szerkezete miatt a legnagyobb befizető lehet. Az adó összegének kigazdálkodására adott végső válasz a magyar székhelyű vállalkozások külföldre költözése lehet, amely természetesen még nagyobb volumenű munkahely-csökkenéssel illetve költségvetési bevételkieséssel járna.
A reklámadó azonban nemcsak a médiavállalkozásokat, hanem áttételeken keresztül az egész kommunikációs iparágat, így a hirdetőket, a reklámügynökségeket valamint az egyéb kiegészítő szolgáltatásokat végző, jellemzően magyar kkv-kból álló szegmenseket is károsan érintené.
Az iparági szervezetek a fentiek alapján ezúton is arra kérik a kormányt, hogy vizsgálja felül a reklámadó bevezetésére vonatkozó javaslatot, illetve tartsa fenn a párbeszédet.