Kultúra

Összefoghat az RTL Klub a TV2-vel

A Media Hungaryn egy közös műsor lehetőségét is felvetette a két legnagyobb, konkurens magyar csatorna. De nemcsak a tévézés szerepelt a konferencia palettáján.

19. alkalommal, Több mint 1000 vendéggel, 240 hazai és külföldi médiaguru közel 65 órányi előadásával, 4 teremben, 2 napon át zajlott a hazai média csúcstalálkozója a Media Hungary 2014 Siófokon. A lényeg idén is a tartalom volt: korszakos bejelentések, elemzések, prognózisok, trendek, fogalmak, szolgáltatások, platformok ismertetése, diskurzusok, fórumok és kerekasztal-beszélgetések a médiapiac minden szegmenséről, szakmabeliektől kollégáknak.

A nagy bejelentés

Két csatorna, egy adás? A konferencián többi között elhangzott, hogy a két legynagyobb konkurens csatorna is összefoghat legalább egy közös műsor erejéig, ha igent mond az RTL Klub a TV2 felkérésére. De nem csak a két vezető csatorna igyekszik minél több innovatív, saját gyártású műsort sugározni, hiszen a külföldről megvásárolt tartalmakra, licencekre általában is csökken az igény.

Az innovatív televíziós produkciók azonban már nem önmagukban a képernyőn élnek, hanem egész háttértörténetek, önálló univerzumok épülnek köréjük az internet, a nyomtatott sajtó csatornáin, de még az események világában is. Amellett, hogy mit és mennyi ideig nézünk, az is változik, hogyan nézzük azt: a netet is használó tévénézők csupán 21%-a figyeli aktívan az adott műsort, ezért egyre rövidülnek a műsorblokkok, ha helyt akarnak állni a széteső figyelem korában. Emiatt válnak egyre népszerűbbé a 15 másodperces, rögtön akár az Instagramra feltölthető mikrohíranyagok is.

Okosfogyasztók kezében a „szupermost” világ

A nézők már rég nem passzív befogadói a műsoroknak, a tartalmakat ők maguk is generálják. A Z generáció figyelme már máshogyan fókuszál, érzelmi reakcióik, ingerküszöbük módosult. A multitasking nemzedék a párhuzamos aktivitásokat szimultán, akár egy – minél fiatalabb a felhasználó, annál kisebb – képernyőn végzi, figyelmével végigkísérve az összes egy időben zajló tevékenységet. Az okoskészülékek nagymértékű elterjedése is őket támogatja, táblagépeikkel saját kezükbe vették az irányítást a „smart” fogyasztók, és mindent „szupermost” akarnak. A Google, a Facebook és a blogok segítenek az „itt és most” információk biztosításában, valamint a kiteljesedésben, de a minőségi tartalom megfelelő keretbe helyezése továbbra is a klasszikus médiumok felelőssége.

Multitasking közönség, „második képernyő” tartalom

Míg a nézőket a csatornák és a hirdetők az elsődleges képernyőn, a tévékészüléken érik el, kötődésüket a másodlagos képernyőkön lehet erősíteni, hiszen igényük van a kapcsolódó tartalmakra. A második képernyő lehetőséget ad a műsorsugárzásnak a közösségimédia-felületekhez kapcsolódására. A termék folyamatosan rezonálhat a felhasználókkal, sőt, a holtidőben, a reklámidő alatt is a képernyő előtt tarthatók a nézők. A siker alapfeltétele itt is a szinergia: egy ötletet számos különböző területre kell optimalizálni. A kommunikációs csatornák kiterjesztésével élni lehet és kell, a folyamatos, többfelületű kommunikáció pedig frissen tartja a márka és a fogyasztó közti kapcsolatot – ez a korántsem márkahű Z és Alfa generáció esetében különösen fontos.

A digitalizálódás mellett megmarad a nyomtatott és az offline világ is

Bár a digitalizálódás megállíthatatlan és a médiafogyasztási szokások jelentősen átalakulnak, a platformokra a “mindenevés” jellemző, ma már minden elérhető mindenhol, csak egy kütyü kell hozzá, az online mégsem helyettesítheti a fotelban üldögélve tévézés és a nyomtatott újságok olvasgatásának élményét. A digitalizálódás ellenpontjaként számíthatunk arra is, hogy a személyes kapcsolatok szerepe újra megerősödik, hiszen a tudásszerzés, kapcsolatépítés hatékony színtere továbbra sem kizárólagosan a digitális világ lesz.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik