A darabban “frivol színpadi egységgé áll össze” két kevéssé ismert Mozart-kompozíció: az énekesnők versengését karikírozó ifjúkori daljáték, A színigazgató, valamint az éjszaka jótékony leple alatt egymásra találó szerelmesek legsajátabb műfajának képviselője, a Hat noktürn – írja ismertetőjében az Operaház.
Az alkotók – Szarka János rendező, Menczel Róbert díszlet- és jelmeztervező, Litkai Gergely, a magyar szöveg szerzője és Oberfrank Péter karmester – a Mozart-zenében rejlő érzékiség maximális kibontására törekszenek – olvasható a beharangozóban.
A stand-up comedy világában és íróként is ismert Litkai Gergely által abszurd komédiává rajzolt történet szerint fiatal énekesek vetélkednek magánéleti félreértések és komikus szituációk közepette, miközben az örök kérdés is terítékre kerül: vajon a darab megrendelője mennyire szólhat bele a művészet kérdéseibe?
A megrendelő végül dönt: Mozart Hat noktürnjének erotikus előadását kéri a társulattól – ez eredetileg egy dalciklus, amely a szerelem hat stációját mutatja be -, a társulat pedig teljesíti a kívánságot az este második felében. Hat éjszaka története következik, hat háromszólamú dalban, miközben az énekesekhez két táncospár is csatlakozik.
“Az Operaház először mutat be kamaraprodukciót a frissen felújított Zeneakadémia Solti György termében. A régi szépségében helyreállított, 300 fős, karzatos kisterem valaha az opera szak otthona volt: most felújított színpadával, zenekari árkával újra azzá lesz, és kamaraoperai előadásokat is befogad. Az Operaház mint a Zeneakadémia stratégiai partnere, minden évben élni kíván a lehetőséggel, és különleges kamaraművek különleges interpretációjának sorozatával készül nézői elé” – hangsúlyozta Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója a közlemény szerint.
A Mozart Late Night-ot február 8-i bemutatóját követően 11-én, 13-án, 16-án, 19-én és 22-én is műsorra tűzik a Zeneakadémia Solti György Kamaratermében, a kezdési időpont minden alkalommal este tíz óra. Az előadásokon Sáfár Orsolya, Puja Andrea, Mukk József és Busa Tamás lép színpadra.