Valamilyen televíziós előfizetéssel 3,22 millió háztartás rendelkezett tavaly ősszel, 1,79 millió otthonban pedig már digitális előfizetést használtak – írja az AGB Nielsen adataira hivatkozva az mmonline.
Egy átlagos napon a teljes népesség 79 százaléka kapcsolja be a televíziókészüléket. A legtöbbet a 60 évesnél idősebbek ülnek a képernyő előtt, naponta átlagosan 6,5 órát. A teljes lakosságot vizsgálva az átlag 4,8 óra volt a múlt év őszén. Különösen aggasztó, hogy a felmérés alapján a 4-12 évesek naponta átlagosan 3,5 órát tévéznek. A legkevesebb időt a 13-17 évesek töltik a tévék előtt, naponta 2,9 órát.
Az elmúlt egy évben jelentős változás történt a háztartásokban található tévékészülékek minőségében. Míg 2010-ben az LCD/Plazma/LED vagy projektoros készülékek aránya mindössze 18 százalék volt, addig a múlt év végén már 26 százalékra nőtt ez az érték. A nagy felbontásra (HD) képes berendezések aránya 2010-ben 17 százalék volt, tavaly pedig már 25 százalék.
A hazai háztartásokban főként 4-10 éves tévék találhatók, arányuk 55 százalék. 3 évesnél fiatalabb készülékek a tévével rendelkező otthonok 23 százalékában vannak, míg a hazai háztartások 7 százalékában 16 évesnél régebbi tévék vannak. DVD/házimozi-felvevő vagy -lejátszó a televíziós háztartások 56 százalékában van, videó 29 százalékukban, felvevő DVD (DVDR)/házimozi 10, míg merevlemezes tv-készülék vagy beltéri egység 9 százalékukban.
A televízióval rendelkező háztartások 89 százalékában van mobiltelefon, felében internet és 55 százalékában személyi számítógép. Viszont már az otthonok 4 százalékában van tv-nézésre is alkalmas mobilkészülék.