A rádiók hallgatottságáról készült Gfk Hungária-Ipsos kutatásról szerdán számolt be a Népszabadság és a Napi Gazdaság. Az adatokból kiderült, hogy a rádiók hallgatottságát egyelőre – úgy tűnik – nem befolyásolja az a digitalizációs hullám, ami alapjaiban alakítja át a médiafogyasztási szokásokat.
Olyannyira nem, hogy a felmérés szerint a rádióhallgatók száma szeptemberben az előző hónapokhoz képest még nőtt is: a 15 év feletti lakosság körében csaknem 6,4 millióan hallgatták legalább 15 percet valamelyik rádió adását, az átlagos rádiózásra fordított idő napi 4 óra 12 perc volt.
Mindkét napilap beszámol arról, hogy a kereskedelmileg kiemelt fogyasztók, a 15-49 éves korosztály körében a ClassFM került az élre, azt követi a NeoFM és a Rádió1. A Napi Gazdaság emellett hozzátette azt is, hogy Budapesten a teljes lakosság körében a Kossuth Rádió volt a leghallgatottabb.