A filmzenét jegyző neves hollywoodi zeneszerző, Hans Zimmer csodálkozik, hogy ilyen sokáig tartott, míg rájöttek a trükkre, amely azért nem lopás.
Arat a világ mozijaiban Christopher Nolan: Eredet című filmje. A legtöbben persze a sztoriról beszélnek, de azért nagy visszhangot váltott ki ez a YouTube-videó is. Alkotója arra hívja fel a figyelmet, hogy az Oscar-díjas filmzeneszerző által írt fő motívum nem más, mint Edith Piaf talán leghíresebb száma, a Non, Je Ne Regrette Rien kadenciájának (zárlatának) lelassítása. Ez a dal fontos szerepet játszik a filmben.
A New York Times megkérdezte erről Hans Zimmert, aki egy percig sem tagadta a kölcsönzést, sőt, azt mondta: “Meglepett, hogy ilyen sokáig tartott, míg rájöttek.” A szóban forgó motívum szerepét úgy írta le, hogy az egy feltartott mutatóujjj zenei megfelelője, ami figyelmeztet arra, hogy most egy másik idősíkba lépünk át; azt is elmondta, hogy Edith Piaf (vagy inkább Charles Dumont, a dalszerző) motívuma felhasználásának ötlete Christopher Nolantól jött. Valójában nem puszta lelassításról van szó, hanem az eredeti mesterszalagból egy “őrült francia tudós által kinyert DNS” manipulálásáról.
A Non, Je Ne Regrette Rien egyébként más módon is szerepet játszott a filmzenében, hiszen minden darab tempója ehhez igazodik, az eredeti többszöröse vagy fele, harmada. Hans Zimmer ugyanis – szemben a nézők többségével, akik az álom és valóság közötti határokra koncentrálnak – úgy értelmezi az Eredetet, hogy az idő áll a középpontjában: “Chris olyan időutazós mozit készített, ami valóban működik.”
Íme az utóbbi napok egyik legnépszerűbb Youtube-videója:
És Edith Piaf híres slágere: