Fulladásos halál okozta 521 ember halálát Olaszországban, még 1944-ben. Több száz potyautas szállt fel egy vonatra, ez okozta a tragédiát. Csak azok élték túl, akik az utolsó szerelvényben voltak.
1998. júniusában Németország legsúlyosabb vasúti balesete történt a Hannover–Hamburg vonalon, Eschedétől 6 kilométerre. A vonat egyik kerekének az abroncsa anyagkifáradás miatt eltört, majd befúródott az utastér padlójába. A katasztrófa 101 ember halálát okozta, 88 súlyos, további 100 személy könnyebb sérülésekkel került kórházba.
A 2002-es Egyiptomi vonattűzben 373 ember vesztette életét. A zsúfolt szerelvény február 19-én éjjel 2 óra 30 perckor hagyta el Kairót. Körülbelül másfél óra múlva egy gázfőző felrobbant.
A 2004-es Srí Lanka-i vonatbaleset minden idők legsúlyosabb vasúti katasztrófája. 1700 utas halt meg, miután egy szökőár elvitte a túlzsúfolt szerelvényeket.
Az utóbbi évek egyik legszörnyűbb balesete Spanyolország északi részén, Santiago de Compostela közelében történt 2013-ban. A balesetben 79-en meghaltak, 74-en azonnal a helyszínen, 5 további utas a kórházban, több mint százan megsérültek. A balesetet a mozdonyvezető hibája okozta.
A 2011-es kínai balesetet egy vihar okozta, villámcsapás miatt megállt egy vonat a nyílt pályán, majd fél órával később egy másik hátulról belerohant és kisiklott. A katasztrófa egy hídon történt, több vagon lezuhant a vágányokról. A balesetben 40 ember meghalt, 192 megsebesült.
2000. november 11-én, reggel kilenc óra környékén kigyulladt a kapruni gleccser föld alatt közlekedő siklóvasútja. A tűzben és füstben 155-en vesztették életüket, azóta számtalan bírósági tárgyalás sem találta meg a katasztrófa felelőseit. A tragédiáról dokumentumfilmet készítettek.