A cikk szerzője szerint a legnépszerűbb videomegosztó portálra feltöltött provokatív „gerillakampányfilmet” már csaknem 2500-an tekintették meg, de valószínűleg nem kell sok idő ahhoz, hogy utolérje az előző „kisebbségi öntudatnövelő” kisfilm, a „Felvidék, én így szeretlek!” népszerűségét, amelyet eddig csaknem 90 ezren láttak.
Ahhoz, hogy megértsük, miért van szükség ilyen kampányfilmekre, elég végighallgatni a nyelvtörvény-módosítás parlamenti vitáját – írja a szerző -, amely során a jogszabály kiötlői „próbálták menteni a menthetetlent”.
A kommentár elszomorítónak nevezi, hogy az anyanyelv ilyen videoklipek támogatására szorul, de hozzáteszi, hogy a kisfilmet nem is lehetett volna jobb időpontban nyilvánosságra hozni.
AJÁNLOTT LINKEK:
Bővebben a nyelvtörvényről (Kitekintő.hu)
Kibékülhetnek a magyarok és a szlovákok (Kitekintő.hu)