Az köztudott, hogy a Lidl több éve piacvezető vállalatként tevékenykedik, de azt talán kevesebben tudják, hogy közel 9500 munkavállalót alkalmaznak, 214 áruházban és 4 logisztikai központban országszerte.
A vállalat kiemelkedő gazdasági szerepét az árpolitikája is nagyban befolyásolja, amely 4 pillére épül. Ez a 4 alapelv a minőség, a frissesség, az egészségesség és a kedvező ár.
A Lidlnél nem elég az, hogy egy terméket alacsony áron kínáljanak, az is fontos, a kedvező ár mellé minőségi termék is társuljon, és a bevásárlást gyorsan, egyszerűen intézhessék el a vásárlók.
Manapság egyre fontosabbá vált az ár, hogy a fogyasztók jó ár-érték arányon intézhessék a bevásárlást. A Lidl árcsökkentésekkel szeretné elérni, hogy a vásárlók egy helyen, gazdaságosan tudjanak bevásárolni, amivel nem csak pénzt, hanem időt és energiát is spórolhatnak.
Piacvezető kiskereskedelmi láncként az árcsökkentésben is iránymutató a gazdasági szereplők között. A Lidl elsőként kezdett árcsökkentésbe, melynek következtében több száz termék lett olcsóbb, mégpedig jelentős, esetenként akár a 25 százalékot is meghaladó mértékben.
A vásárlói igényeket szem előtt tartva idén több alkalommal csökkentették az árakat, és folyamatosan azon dolgoznak, hogy áruházakban minden szükséges terméket biztosítani tudjanak a vásárlók számára jó minőségben és a lehető legjobb áron. Olyan népszerű alapvető élelmiszerek árai mérséklődtek, amelyek minden háztartás bevásárlását megkönnyíthetik. Olcsóbb lett a tojás, a tejek és tejtermékek, a paradicsom és a saláták, legutóbb pedig a szépségápolási termékek és a vegyiáruk ára lett kevesebb.
A spóroláshoz hozzájárulnak a diszkontlánc saját márkás termékei is. Ezek a kedvelt márkák gyakran azonos vagy akár jobb minőséget képviselnek, mint a jól ismert brandek azonos termékei, az áruk azonban jóval kedvezőbb. A Lidl ezenkívül folyamatosan monitorozza a piacot, és dinamikus árképzéssel, hetente változó akciókkal, valamint hűségprogramokkal reagál a gazdasági környezet változásaira.

Jól ismertek a „Szuper ár” és az „Őrületes Lidl ár” táblával jelzett árucikkek, amelyek mindig extra kedvezményt nyújtanak, de gyakran előfordulnak a kettőt fizet, hármat vihet lehetőségek is. A nagyobb családok számára az XXL-termékek vásárlása is kedvező megtakarítást jelent. A Lidl Plus applikáció használatával pedig még több kedvezményhez juthatnak a háztartások..
Az egészségtudatos táplálkozás népszerűsítése érdekében a Lidlben minden pénteken mérsékelt áron vásárolhatóak meg a friss halak, amellyel a diszkontlánc nem csak a pénztárcánkat kíméli, hanem az egészségesebb életmód kialakításához is hozzájárul.
A vállalat emellett tudatos vásárlásra is nevel. Egyre több figyelmet fordít a fenntartható termékek népszerűsítésére, a környezettudatos csomagolásra és a hazai termelők támogatására, amelyekkel példát mutat a vásárlóknak és a piaci szereplőknek egyaránt.