Ugyan az április 18-án kezdődő sztrájk első két napján alig lesz valami érezhető a béremelésükért küzdő BKV-sok akciójából, de a harmadik napon nagyon sok tömegközlekedő fog szentségelni – ezt eredményezné az a javaslat, amelyet a közlekedési vállalat két legnagyobb szakszervezete vitt be az Index értesülése szerint a ma reggel elkezdődött, a cég és a szakszervezetek közötti egyeztetésre.
A VTDSZSZ és a BKSZSZ terve az, hogy az első két napon csak egy-két járatot fognak vissza, pedig a törvényi minimumot azzal is teljesítenék, ha óráknént és viszonylatonként 66 százalékos szolgáltatást nyújtanának.
Azért tudnák ezt megtenni, mert a második nap után már csak viszonylatonként kell teljesíteni a 66 százalékos minimumszintet, és nem minden órában, hanem csak napi átlagban. (Annyi még a megkötés, hogy reggel 6-9 között, és délután 3-6 között óránként is.)
Ezt persze nem úgy kell érteni, hogy minden egyes járat áll hajnalban és délután 6 után, mert bizonyos járatokat nem a BKV üzemeltet. A lap azt írja, hogy
a sztrájk bizonyosan nem érinti a buszvonalak nagy részét, ahol a VT-Arriva vagy a Volánbusz szolgáltat. A HÉV-ek is járni fognak, mert tavaly átkerültek a MÁV-hoz.
A fővárosi tömegközlekedési cég dolgozói azt szeretnék elérni a sztrájkfenyegetéssel, illetve akár a munkabeszüntetéssel, hogy az állami cégek dolgozóihoz hasonlóan ők is kapjanak 30 százalékos béremelést három évre elosztva.
Április 18-án háromnapos sztrájk kezdődne, aztán ha az sem vezetne a dolgozók szempontjából eredményre, akkor április 24-én ötnapos munkabeszüntetésbe kezdenének bele.