Korábban mi is megírtuk, hogy Tarlós István márciusban kiadott főpolgármesteri utasításában elrendelte „a budapesti kerékpáros közlekedés feltételrendszerének felülvizsgálatát”. Hogy ez a gyakorlatban mit jelent, arról ebben a cikkünkben részletesen is írtunk; nagy vonalakban arról van szó, hogy visszafognák az infrastrukturális fejlesztéseket, és jó néhány, az elmúlt években elért vívmányt is visszacsinálnának.
Pedig annak ellenére, hogy – ahogy azt a Magyar Kerékpárosklub elnöke is elismerte – 2010 óta sokat javultak a kerékpározás feltételei a fővárosban, további fejlesztésekre lenne szükség.
A problémára a Fidesz ifjúsági szervezete is felfigyelt. Varga-Bajusz Veronika, a Fidelitas budapesti elnöke szerdán az MTI-hez eljuttatott közleményében arra kérte a Fővárost, hogy folytassa a kerékpáros infrastruktúra és a Bubi közbringarendszer fejlesztését.
Friss értesüléseink szerint a dél-budaiak által régóta várt Bartók Béla úti és Fehérvári úti kerékpársávok veszélybe kerültek, a kerékpáros közlekedés jövőjéről szóló viták eredményeként
– írta Varga-Bajusz.
A fiatal jobboldaliak szerint nem szabad visszalépni az elmúlt évek fejlesztéseiből.
Abszurd lenne például a Bajcsy-Zsilinszky úton a buszsáv kerékpározhatóságát megszüntetni” – érveltek, hozzátéve, hogy „a kerékpározás feltételeinek javítása a budapesti fiatalok és minden budapesti érdeke”.
Nem a Fidelitas az első, amely szót emel a főpolgármester kerékpárellenes fejlesztéspolitikája ellen. Korábban Riz Levente, Rákosmente fideszes polgármestere, a Városfejlesztési Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke is azt nyilatkozta, hogy nem támogat olyan intézkedéseket, amelyek visszalépést jelentenének „az elmúlt évek kerékpározást ösztönző intézkedéseihez képest”.