A Budakörnyéki Járási Ügyészség emelt vádat Eva Rezesová ellen a tavaly augusztusi tragédia miatt. Az előzetes letartóztatását töltő nőt több ember halálát okozó, ittas állapotban elkövetett járművezetéssel vádolják. A nyomozás eredményét rögzítő akták, illetve az ügyészségi határozat már megérkezett a Gödöllői Járásbíróságra, ahol a tárgyalások is zajlanak majd.
A Budapest Környéki Törvényszék augusztus 23-án helyezte előzetes letartóztatásba szökés, illetve az elrejtőzés veszélye miatt a gyanúsítottat. Azóta a kényszerintézkedés időtartamát többször is meghosszabbították, elutasítva a 35 éves nő ügyvédjének óvadékra, illetve házi őrizetre vonatkozó beadványát.
Kállai Gábor, a Pest Megyei Főügyészség szóvivője korábban közölte: a nő börtönben tartásában az a tény is fontos szerepet játszhat, hogy azért a bűncselekményért, amellyel meggyanúsították (most már vádolják) 5-től 10 évig terjedő, tehát súlyos szabadságvesztés szabható ki. Az ügyészségi szóvivő kitért arra is, hogy az időközben elkészült szakértői jelentések szerint a gyanúsított vérében 1,5 ezrelékes véralkoholszintet mutattak ki, vagyis közepesen ittas állapotban vezette a kocsiját, amikor nekiütközött a Fiatnak. Ennek azért van jelentősége, mert a védelem álláspontja szerint a gyanúsított csak a karambolt követően, a történtek miatti sokkos állapotban ivott a kocsijában lévő vodkából.
A nyomozás egyebek mellett megállapította, hogy az X5-ös BMW-jét vezető vádlott már 10 kilométerrel a baleset előtt is “közlekedési veszélyhelyzetbe” került a sértettek autójával, mivel az éppen előzést végrehajtó Fiat mögé nagy sebességgel érkezve előbb hosszan “rávillogott” az előtte haladó autóra, majd miután a sértettek befejezték az előzést, elhaladva mellettük “ráhúzta-rákormányozta” a BMW-jét a sértettek kocsijára, le is kellett kissé húzódniuk, hogy elkerüljék az ütközést.
Ezután a szlovák nő lehúzódott a leállósávba, ezért a sértettek autója megelőzte őt, és haladt tovább. A vádlott hamarosan felgyorsított, és néhány kilométerrel odébb ismételten a sértettek autója mögött haladt. Sebessége 170-180 kilométer volt, amikor hátulról nekiütközött a szintén a belső forgalmi sávban haladó, megfelelő módon kivilágított és jól látható Fiatnak. A Fiat azonnal kigyulladt, és az ütközés hatására nekicsapódott egy a külső sávban haladó tehergépkocsinak, utána a belső szalagkorlátnak, majd az ütközéstől mintegy 300 méterre állt meg.
A nő tagadta bűnösségét a nyomozás során, azonban a bizonyítékok, különösen a szakértői vélemények az ügyészség szerint alátámasztják, hogy a baleset ezen a módon következett be. Az ügyészség indítványozta a bíróságnak a vádlott előzetes letartóztatásának fenntartását.
A baleset másnapján a Novy Cas című szlovák bulvárlap azt közölte, hogy a BMW vezetője a volt szlovák miniszter, a kassai Vasművet privatizáló Alexander Rezes lánya.