Mégsem javult meg minden autóbusz a sztrájk alatt, ez derül ki az alább található levelekből, melyekben olvasóink csuklóhibás, és beázó buszokról is írnak. Ezek alapján kijelenthetjük, hogy a sztrájk előtti akció nem folytatódik, most, hogy a buszvezetők megkapták a havi 6 ezer forintjukat és az év végi pulykapénzt, tovább vezetik a guruló koporsókat. Ha hasonló katasztrofális műszaki állapotú buszokkal utazol, írd meg történeted a bkvfigyelo@gmail.com címre. Ha képet is mellékelsz, azt külön megköszönjük!
Első levelünk írója Tamás, aki múlthét kedden az Árpád hídnál találkozott egy széthullás szélén lévő Ikarussal. A busz a csuklójánál nyekergett, csörömpölt, a gumiharmonikát az úton húzta:
Tisztelt BKV Zrt!
Mai napon (2010.01.19.) 15 órakor a Róbert Károly krt-nál Buda irányából előttem fordult be az “Árpád híd” végállomásra a BPI-852 frsz-ú 106-os IK 280-as autóbusz. Az autóbusz nyekeregve vette a kanyart – tele utassal. A busz csuklója hangos csörömpöléssel verdeste az úttestet. Harmonikarésze középen le volt szakadva. Véleményem szerint a járműnek nem lett volna szabad ilyen állapotban forgalomban lennie.
Az elmúlt hetekben több napon át éppen azért akadozott a főváros buszközlekedése, mert dolgozóik szerint a BKV autóbuszainak műszaki állapota nem tette lehetővé azok forgalomba állítását. Sajtóhírek szerint szuperkontroll-csoport is vizsgálta a “hirtelen megszaporodott” hibákat. A vizsgálat során cégük kijelentette, hogy csak kifogástalan műszaki állapotú járműveket közlekedtet az utakon. Mi fizető utasok reménykedtünk benne, hogy a kényszerű üzemszünet – majd az azt követő sztrájk – után már valóban csak hibátlan járművekkel találkozhatunk. Szemlátomást nem így történt. A “vadsztrájk” után a helyzet visszaállt a korábbi szintre. Ez számomra, mint fizető utas számára, elfogadhatatlan.
Kérem panaszom gyors kivizsgálását és a jelzett autóbusz haladéktalan javítását. Amennyiben az említett járművet hasonló állapotban ismét meglátom a forgalomban, azonnal jelzem azt az NKH-nak is!
Levelemet egyúttal megküldöm a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztályának és a BKV Figyelő Internetes portálnak is.
Tisztelettel: K. Tamás (cím)
Gergely a BPO-573-as rendszámú buszon utazott egy hete. A busz teteje beázott, az utastéri lámpában állt a víz, a Fok-Gyem nem működött. A következő levelet írta a BKV-nak:
Tisztelt BKV ügyfélszolgálat!
Jelzem, hogy a BPO-573-as rendszámú busz beázik. Elölről a harmadik ajtónál lévő lámpatestben állt a hólé, az ugyanitt található FOK-GYEM kijelző pedig nem működött . Ezek csak ez elsőre szembetűnő hibák voltak (2010. jan. 18, kb. 21:00).
Saját közleményük szerint a “BKV kizárólag utas- és közlekedési szempontból biztonságos járműveket állít forgalomba.” A busz általános állapotát látva egyikről sem voltam meggyőződve.
Nyilván valami félreértés történhetett. Bízom benne, hogy kijavítják a hibákat.
Másolatot kap: BKV Figyelő c. blog.
M. Gergely