Az év első kilenc hónapjában 90.092 új személyautó került forgalomba, ami éves összevetésben 22 százalékos csökkenés. Áprilisban és májusban a koronavírus miatti válságintézkedések és a gyárbezárások miatt 50 százalék feletti volt a visszaesés. Ezt az egyesület várakozása szerint a második félév valamennyire kompenzálni tudja majd.
Az MGE áprilisban módosította 2020-ra vonatkozó előrejelzését, a korábban várt 155.000 helyett csak 118.000 új személygépkocsi forgalomba állítására látnak esélyt az idén. A kishaszonjárműveknél 26.000 helyett 22.000, a nagyhaszonjárműveknél pedig 4.500 helyett 2.300 lehet ez a mutató, ha a járvány miatt nem lesznek további negatív gazdasági hatások ebben az évben.
A szeptemberben forgalomba helyezett 1.822 új kishaszonjármű 44 százalékkal több egy évvel korábbinál. A január-szeptemberi időszakban ez a szám 15.222 volt, ami 20 százalékos csökkenés éves összevetésben.
Szeptemberben 336 nagyhaszonjárművet helyeztek forgalomba, 9 százalékkal többet a tavaly szeptemberinél. A január-szeptemberben forgalomba állított 2300 nagyhaszonjármű 46 százalékkal volt kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában.
Az MTI által idézett közleményben felhívták a figyelmet arra is, hogy a használtautó-behozatal szeptemberben ismét meghaladta az új személyautók importját. A használt gépjárművek importjának környezetvédelmi szempontú szabályozása, különösen a járművek korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást – hangsúlyozta az MGE.
Kiemelt fotó: MTI / Kovács Tamás