Az elmúlt öt évben megtriplázódott az informatikai támadások száma, és csak tavaly 400 millió kártevőt azonosítottak világszerte. Az egyre gyakoribb incidensek a nagyvállalatoknak is komoly kockázatot jelentenek, a kisebb cégeknek pedig egyre nehezebb önerőből megoldaniuk a hatékony védelmet.
Éppen ezért idehaza is megjelentek a kiszervezett biztonsági szolgáltatások. Ezeknek az előnye, hogy egy külső, erre szakosodott csapat menedzseli az informatikai rendszereket és non-stop védelmet biztosít.
Most IT-biztonsági szolgáltatást nyerhet vállalkozásának!
A központilag menedzselhető, mesterséges intelligencián alapuló megoldás ötvözi a zsarolóvírusok elleni védelmet a rosszindulatú programok elleni védelemmel, valamint egy olyan modullal, amely a munkaállomáson bekövetkező minden egyes változást elküld a központi menedzsment eszköznek. A szolgáltatás illeszkedik a meglévő végpontvédelmi és tűzfalmegoldásokhoz.
Az elnyerhető átfogó védelmi megoldás részei a többi között:
- sérülékenységet kihasználó káros kódok detektálása;
- zsarolóvírusok viselkedését detektáló komponens – a titkosított adatok visszaállíthatóságával;
- alkalmazások fehérlistázása;
- mesterséges intelligenciát kihasználó technológia;
- támadási kísérletek és annak kiváltó okainak vizuális megjelenítése.
Az IT-biztonság folyamatos harckészültséget kíván
Sokféle típusú támadás létezik, és mindegyiknél más-más lehet a detektálás és a megelőzés módja. Például egy zsarolóvírus úgy jut be a céges hálózatba, hogy egy hasznosnak tűnő állományt csatoltak egy e-mailhez, a felhasználó pedig ennek megnyitásakor hozzájárul a fájl futtatásához. A káros program titkosítja az adott gépen vagy a hálózaton elérhető fájlokat, és ’váltságdíjat’ kér ennek feloldásáért. Mi az Invitech-nél detektálni tudjuk, ha ilyen üzenet érkezik, és proaktívan jelezzük az ügyfél felé, továbbá akár a dolgozók IT-biztonsággal kapcsolatos tudatosságát szórakoztató formában, oktatás keretén belül is fejlesztjük – összegezte korábban az Invitech blogján Vaspöri Ferenc, az infokommunikációs vállalat IT-biztonsági szakértője.
„Ugyanígy időben észlelni tudunk például egy túlterheléses támadást (DDoS), és a beérkező, mesterségesen megnövelt forgalmat átirányítjuk, aminek köszönhetően a megcélzott szerverek továbbra is működnek. Megfigyeljük és elemezzük a naplóállományokat is, és ha valami szokatlan történik, akkor arra reagálunk. Ez egy folyamatos, erőforrásigényes csapatmunka” – fejtette ki a technológiai szaktanácsadó.
Az Invitech biztonsági műveleti központjában (angol rövidítéssel SOC-ban) a szakemberek nemcsak biztonsági tevékenységekkel foglalkoznak 7/24-ben, hanem hálózatüzemeltetéssel, IT- és alkalmazásüzemeltetéssel is.
Az Invitech az Üzleti tippek rovat partnere. Kiemelt fotó: Thinkstock