A Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapján található adatbázisokban ellenőrizhető, hogy ki, mennyire tartja be a szabályokat, sőt az Online Számla rendszer is megkönnyíti a számlakibocsátó partnerek megbízhatóságának felmérését.
Ajánlott a vállalkozásnak utánanézni a cégjegyzékben vagy az egyéni vállalkozói nyilvántartásban. Fontos meggyőződni arról, akár személyesen is, hogy a leendő partner ténylegesen folytat-e tevékenységet a székhelyén, illetve telephelyén, vannak-e alkalmazottai, képes-e a vállalt szolgáltatás, termékértékesítés teljesítésére.
Az idén július óta működő Online Számla rendszerben a számla befogadója lekérdezheti a legalább 100 ezer forint áfatartalmú, hiteles számlák adatait. Ez megkönnyítheti a számlakibocsátó partner online számlaadat-szolgáltatási gyakorlatának, esetleges adatszolgáltatási hiányosságainak megismerését. A rendszer egyéb szolgáltatásai mellett képet ad az üzleti partnerek megbízhatóságáról is.
A NAV részletes útmutatót adott ki a témában (3012/2017. útmutató az áthárított általános forgalmi adóra vonatkozó levonási jog érvényesítéséről és annak adóhatósági ellenőrzése során figyelembe vett szempontokról), amely letölthető a hivatal weblapjáról.