Íme, azon tevékenységek listája, amelyek túl sok időt visznek el feleslegesen a munkahelyen, és néhány tipp, hogy mit tehetünk ellenük.
E-mailezés és facebookozás
Az irodai dolgozók naponta átlagosan 200 e-mailt kapnak és tizenötször ellenőrzik a postaládájukat, ezáltal mintegy 2,5 órát töltenek a leveleik elolvasásával és megválaszolásával. A postafiók gyakori frissítése, akárcsak a multitasking, visszaveti a hatékonyságot.
A Samsung európai országokat vizsgáló kutatásából az is kiderül, hogy napi szinten átlagosan 1,6 órát használjuk magáncélra a céges mobiltelefonunkat, a nyolcórás munkaidő alatt például nagyjából 32 percet szörfölünk a közösségi oldalainkon.
Az emberek mindössze 2,5 százaléka tud valóban hatékonyabban dolgozni, ha a figyelme több feladat között oszlik meg. Így a könnyebb elintéznivalók esetén 8, míg az összetettebb feladatok esetén akár 25 percre is szükségünk lehet ahhoz, hogy ugyanolyan hatékonyan végezzük a munkánkat, ahol abbahagytuk. Éppen ezért nem célszerű megszakítani a teendők elvégzését, hanem inkább tömbösítve – például a munkaidő elején, közepén és végén – érdemes átolvasni az e-maileket, és ellenőrizni a közösségi csatornákat.
Sok az ingázás
A közlekedésre fordított idő nem része a munkaidőnek, pedig egy ingázó átlagosan napi 56 percet tölt utazással. Nem szükségszerűen kell ennek az időnek kihasználatlanul telnie, a mobiltelefonoknak köszönhetően már ezeket az üresjáratokat is hatékonyan tölthetjük.
Az európai dolgozók például átlagosan 1,4 munkaórát már ingázás során teljesítenek, köztük is élen járnak a svájci munkavállalók, akik heti 1,9 órát dolgoznak közlekedés közben. A megkérdezettek 55 százaléka nyilatkozta, hogy a mobiltechnológia sokkal hatékonyabbá tette a munkavégzésüket.
Már megint meeting?
Egyes felmérések szerint a megbeszélések fele időpazarlásnak bizonyul. A hatékony meetingek előre meghatározott napirend mentén haladnak, tiszteletben tartják a kiszabott időkorlátokat, és kizárólag azok a kollégák vesznek részt rajtuk, akiknek tényleg közük van a témához.
Kutatások kimutatták, hogy 30 perc elteltével a jelenlévők több mint negyede már nem tud odafigyelni a megbeszélés témájára, ezért érdemes rövid, akár negyedórás, álló meetingeket összehívni. Ekkor nincs lehetőség elnyúlni a székben, így a résztvevők is motiváltabbak és hatékonyságra törekszenek.