A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon. Az év során továbbra is a karácsony és a Black Friday időszakában indít marketingkampányt a legtöbb webáruház – derül ki az eNET kutatásából.
Az online áruházak felénél jellemzően egy személy foglalkozik a marketingfeladatokkal. A vállalkozások működését tekintve többségük (81%) saját weboldalt üzemeltet saját tárhellyel. A keresőoldalakon, közösségi portálokon és az ár-összehasonlító honlapokon való jelenlét a legnépszerűbb az online platformok közül, de egyre többen próbálják ki az elektronikus piactereket is.
A webáruházak több mint 80%-a használ valamilyen statisztikai elemzőprogramot forgalmi adataik kiértékelésére.
A közösség ereje
A megkérdezettek döntő többsége továbbra is a Facebookot választja a közösségi médiában való megjelenésre. Jellemzően még Google+-on és Youtube-on képviseltetik magukat, de az Instagram is egyre gyakoribb választás.
Már nem olyan népszerű az ingyenes házhoz szállítás
Mára már alig akad olyan e-bolt, amely ne alkalmazna valamilyen vásárlásösztönző eszközt. Döntő többségük továbbra is árengedményekkel és ingyenes házhoz szállítással buzdítja látogatóit vásárlásra, habár utóbbi vesztett népszerűségéből. A felmérés szerint a tavalyi évben az árengedményeknek, kuponoknak, csomagajánlatoknak és a törzsvásárlói kedvezményeknek nőtt a népszerűsége.
Az uralkodó még mindig a PC
Továbbra is laptopról vagy asztali számítógépről érkezik a látogatók, a tranzakciók és az online forgalom legnagyobb aránya. Ugyanakkor az érdeklődők már csaknem fele mobileszközökről böngészi az ajánlatokat. Mobilra optimalizált weboldallal a webshopok több mint négyötöde rendelkezik, azonban csak egyötödüknek van saját mobil applikációja.