Üzleti tippek
Businessman using tablet computer and credit card. Online shopping concept

Egyre jobban résen vannak az online vásárlók

24.hu
24.hu

2018. 01. 24. 19:28

Megduplázódott az európai e-kereskedelemmel foglalkozó nemzeti tanácsadó ponthoz fordulók száma tavaly.
Korábban a témában:

Az Európai Bizottság 2016-ban hozta létre az uniós békéltető honlapot az online vásárlásból fakadó viták elektronikus ügyintézésére, illetve minden tagországban nemzeti tanácsadói kapcsolattartó pontot jelöltek ki, Magyarországon a Budapesti Békéltető Testületet.

Kóródy Dávid hivatalvezető ismertette: tavaly 572 megkeresés érkezett a tanácsadó ponthoz telefonon, e-mailben, illetve az uniós honlapon. 560 esetben magyar fogyasztók, kereskedők kértek tanácsot, külföldről 12 esetben fordultak hozzájuk, főleg légiközlekedési témában.

Felhívta a figyelmet arra, hogy az összes online értékesítőnek az unióban meg kell jelenítenie az uniós békéltető honlapra vonatkozó tájékoztatást is.

Tavaly a kapcsolattartó ponthoz fordulók 39 százaléka kifejezetten az online kereskedelem témában kért tanácsot, 24 százalékuk az uniós vitarendezési honlap működése iránt érdeklődött, 13 százalékuk légi személyszállítási ügyben tájékozódott, de sokan kérdeztek hagyományos bolti vásárlásról, fogyasztói jogokról is – összegezte az MTI.

Mátyás Petra, a kapcsolattartó pont vezetője kiemelte: legtöbben a 14 napos indokolás nélküli elállási jogra kérdeztek rá internetes vásárlás esetén, tájékoztatást kértek a visszapostázás szabályairól, a jótállásról, a visszafizetési kötelezettségről.

A kirívó esetek közé tartoznak a megtévesztő tájékoztatások, így például az is, hogy bizonyos webáruházak magyarnak „álcázzák” magukat, holott székhelyük az Európai Unión kívül van.

Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy a nemzeti kapcsolattartó pontok tájékoztatást és tanácsot adnak, békéltető eljárást nem folytatnak, de tanácsolhatják például az Európai Bizottság online vitarendezési honlapját, illetve magát a békéltető testületeket a vita rendezésére.

Kóródy Dávid szerint a magyar fogyasztók és kereskedők egyre tudatosabbak az online kereskedelem területén is, példaként említette erre, hogy több webáruház is kért tájékoztatást tőlük a szabályozásról, az online vitarendezés menetéről.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.