Az amerikai közösségi hálózat árbevétele a tavalyi negyedik negyedévben 12 milliárd 972 millió dollár volt, éves összevetésben 47 százalékkal nőtt. Ezen belül a reklámokból származó bevételek 48 százalékkal 12 milliárd 779 millió dollárra emelkedtek, ami jóval meghaladja az elemzők által várt 12,3 milliárd dollárt. Az üzemi eredmény 61 százalékkal 7 milliárd 352 millió dollárra nőtt.
A nettó profit 4 milliárd 268 millió dollár volt, az egy részvényre jutó hígított nyereség 1,44 dollár. A decemberben elfogadott amerikai adótörvények 2,27 milliárd dollárt, részvényenként 77 centet vittek el úgy a negyedéves, mint az egész éves nyereségből. Az egyszeri adózási tételt nem számítva a negyedik negyedéves nyereség részvényenként 2,21 dollár volt, ami meghaladja az elemzők által várt 1,95 dollárt.
Az üzemi eredmény 63 százalékkal 20 milliárd 203 millió dollárra, az adózás utáni nyereség pedig 56 százalékkal 15 milliárd 934 millió dollárra, részvényenként 5,39 dollárra nőtt.
Decemberben napi átlagban 1,4 milliárd felhasználó lépett be a közösségi hálózatba, 14 százalékkal több mint egy évvel korábban. A FactSet pénzügyi szolgáltató által megkérdezett elemzők ennél valamivel nagyobb számra, 1,41 millióra számítottak.
Kiemelt fotó: AFP